NA: Tudor Prince Oysterdate

Hi,

Na lang op zoek te zijn geweest naar een vintage Tudor ben ik geslaagd met de Tudor Prince Oysterdate ref.9050/0 welke dateert uit 1969.
Deze heb ik gevonden op Chrono24 bij Wagener Gold International in Duitsland. Hij heeft behoorlijk goede reviews dus uiteindelijk de gok genomen en wat vragen gesteld. De vragen werden netjes beantwoord door meneer Wagener himself, met een verontschuldiging waarom het wat langer duurde dan normaal omdat het behoorlijk druk was de afgelopen week. Uiteindelijk de koop gesloten en is het wachten…
Na 3 dagen is het horloge aangekomen. Moet zeggen dat ik nog nooit een 34mm horloge heb gehad en het was dus een behoorlijke gok, maar ik denk dat ik verliefd ben. De maat is helemaal niet te klein en het zit heerlijk t.o.v. mijn daily beater SKX007. Zo comfortabel, lijkt net of ik niks om heb. Ik ben weer een blij man!!

Ik zal jullie niet te lang in spanning houden want uiteindelijk zijn we hier alleen maar voor de foto’s. :wink:

Bedankt voor het kijken!

Grtn,
Dimitri

45 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Het enthousiaste straalt er vanaf!!
En wat zijn leeftijd betreft:
“karakter rijpt met de tijd”.
Ik wens je er dan ook een blijmoedige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi! Valt zeker niet klein om de pols. Less is more :+1:

1 like

Dat kon je mij een paar jaar geleden echt niet duidelijk maken. Toch mooi dat smaak met de tijd kan veranderen.

Heel erg mooi! Staat ook absoluut op mijn wensenlijst. Prachtig horloge. Veel draagplezier met de NA :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd :+1: heel gaaf :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je top aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd !
Strak horloge.

1 like

Ziet er heel mooi uit, chapeau :ok_hand:t3::ok_hand:t3:!

1 like

:boom: :star_struck: :clap: Gefeliciteerd, ven wens je veel draaggenot :sunglasses:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Erg mooi, gefeliciteerd!

1 like

Bijna 3 weken geleden gekocht en ik kijk nog steeds iedere dag als een nerd naar dit horloge. :unamused: Ik kan genieten van verschillende hoeken van lichtinval op de wijzerplaat en wat de facetten hieraan bijdragen van het plexi. Inderdaad, plexi is sexy. Klinkt zo gek, maar had nooit gedacht dat dit mij zoveel zou doen. De 34mm is nog steeds niet storend terwijl ik altijd dacht dat het te klein zou zijn. Integendeel zelfs, al mijn andere horloges lijken zo groot en opzichtig bij deze dat ik eigenlijk overweeg om nooit meer groter dan 34 - 36mm te willen. :grin:
Ik denk dat ik een nieuwe fase in mijn leven heb ontdekt…:sleepy::sleepy:
Herkennen jullie dat ook weleens, een andere fase in jullie horlogetik?

4 likes

34 en 36mm zijn idd mooie maten maar draag zeker nog genoeg horloges tussen de 41 en 43mm en als je maar genoeg wisselt valt alles goed zonder gek te ogen😬

1 like

Alles…? Werk dagelijks met iemand van krap 1,70m, niet al te forse pols en een 45mm Wempe met gouden bezel. Het past nog enigszins bij zijn inborst, maar eigenlijk ook dat toch een beetje gek

1 like

Hahaha ik ga ook niet groter dan 43 om die reden wat randje is bij mij, maar het gaat er om wat je zelf prettig vind. Toen ik een seiko 37mm voor het eerst droeg moest ik wennen aan de maatvoering nu draag ik tot 33mm en dat voelt goed net als 43mm goed voelt. Dus bedoelde meer dat je soms moet wennen aan maatvoering.

1 like

Mooi man!

Welkom in de club:

1 like

Heel mooi :ok_hand:t2:, gefeliciteerd

1 like

Erg cool!

1 like

Ik heb altijd geelgouden fluted bezels te opzichtig gevonden, maar heb er toch echt 1 incoming op een prince date day :see_no_evil:

1 like

Die is nog mooi voor zn leeftijd zeg! Gefeliciteerd

1 like