Zo, na reeds een tijdje te lurken wordt het eens tijd voor een eigen eerste topic.
Sinds de geboorte van mijn zoontje Lando in 2021 ben ik eens wat meer stil gaan staan bij het leven.
De babies zijn zo klein en breekbaar bij hun geboorte en eens ze er zijn groeien ze als kool. De tijd lijkt geen invloed op hun te hebben terwijl wij als ouders alle uurtjes van de klok zien om hun zorgzaam te laten opgroeien. Maar er is ook een strakke planning nodig om alle taken van de dag uit te voeren. Dus we hebben geleerd dat de tijd iets is wat relatief is maar zo vluchtig voorbij gaat.
Het is toch een levensles die niet enkel voor ons als ouders belangrijk is maar ook iets wat we ook aan onze zoon willen overbrengen. Dus hebben we voor zijn 18de verjaardag een klokje met een betekenis gekocht. Maar dat is zijn cadeautje maar om zelf ook stil te staan heb ik eerder dit jaar een Hamilton Broadway Chrono gekocht. Dit is een leuk mechanisch klokje dat we in het weekend gebruiken. Maar het zaadje is inmiddels ontkiemt en nu loer ik wel dagelijks naar allerhande klokjes.
Vandaag in het mooie Eindhoven eens de beentjes wezen strekken en bij Schaap en Citroen gaan buurten. Daar wat uitgelegd naar welk model ik aan het zoeken was en de aardige dame heeft ons daar een selectie laten zien waarbij de Tudor Royal 38mm ons meteen in het oog sprong.
Maar toen moest ik nog even mijn vrouw het schaamrood op de wangen toveren om korting te vragen Hier heb ik het wat verkeerd aangepakt door meteen prijs te geven wat ik er max voor wil uitgeven. De verkoopster ging er snel in mee wat betekent dat er dus nog marge was om te onderhandelen. Hoe pakken jullie zoiets aan om bij de volgende koop wat betere deal te doen?
Maar genoeg geschreven / gelezen hier een foto van het horloge:
Welkom op 't forum en mooi horloge!
De geĆÆntegreerde band draagt enorm fijn bij dit model, wat betreft je onderhandeling denk ik dat als jij voor het bedrag blij bent met het horloge, dat het goed is. Van bepaalde merken is bekend dat er standaard hoge kortingen worden vergeven, bij Tudor valt dit volgensmij best mee.
Als bij een onderhandeling de tegenpartij gelijk akkoord gaat met mijn bod ben ik eigenlijk altijd gewoon blij, dan betaal je wat je t waard vindt Dus goed gedaan!
Welkom op het forum, leuk om te lezen wat je schrijft. Zou dit verhaal goed bewaren zodat je zoontje het later terug kan lezen. Denk dat hij heel blij zal zijn met dit horloge, de Tudor Royal is echt een mooi horloge. En natuurlijk gefeliciteerd met je Hamilton, veel draagplezier