Zo ben je nog in het Tuna only topic aan het verkondigen dat je recent verworven Sbbn031 ‘echt nooit meer weg gaat’. En zo is ie alweer vertrokken naar een nieuwe eigenaar omdat je een mooie ruil hebt kunnen maken voor een andere Tuna, de GT versie, of liever mijn GT versie. De 7549-7010 uit '79, mijn eigen Geboortejaar Tuna . Voor een seikofanboy zoals ik, het mooiste wat er is.
De 7549 draagt voor mijn gevoel kleiner en lichter dan de Sbbn. Hij lijkt ook wel iets minder hoog. Hij draagt in ieder geval subliem, en dat voor zo’n groot horloge. 48mm lijkt heel groot maar door de afwezigheid van lugs draagt ie een stuk kleiner. De beads of rice band van yobokies maakt het geheel af.
De bezel is heel mooi verkleurd met de tijd, de kast ziet er nog super uit voor zijn leeftijd en hij heeft recent een service gehad, wat wil je nog meer. (nou eigenlijk zou ik net zulke mooie foto’s van het horloge willen kunnen maken als @fookus).
Ik ben een gelukkig en (voor zo lang het duurt) tevreden mens. En deze gaat echt nooit meer weg .
Ik moet bekennen dat ik ook wel een beetje geïnspireerd ben geraakt door jouw mooie tuna. Het zijn heel aparte horloges met een eigen smoel, daar hou ik wel van.
Leuk weetje voor jou, hij is origineel geweest van een parket legger, hij droeg hem elke dag tijdens zijn werk. Een echte tool watch dus. Toen ik hem kreeg zat alles vast, de bezel en de kroon, geen beweging in. @Floris155 heeft hem weer perfect in orde gemaakt en alle pakkingen vervangen.
Het is in mijn beleving echt een iconische Seiko duiker, en draagt zo prettig. Voor mij ook echt een blijver. Naast de SKX (cadeau, dus gaat sowieso niet weg) het enige horloge dat > 1 jaar in de collectie is (ongeveer 70 flipperacties de afgelopen 5 jaar)