NA: Turtle Stormy snow on a sunny Meadow

Ik zie iedereen denken wat een titel is dat nou weer…

Seiko heeft een grote schare (trouwe) fans. Voor velen een merk waarmee de horloge hobby begonnen wordt. De trouwe fans blijven Seiko kopen en waarderen het merk, anderen gebruiken het als opstapje naar dat andere 5-letter merk met een O en een E erin, en waar ook een X op de wijzerplaat staat. En nog weer anderen gebruiken die Seiko’s om ze dusdanig aan te passen dat ze er nog nauwelijks op lijken.

Dit laatste heb ik dan ook gedaan. Maar omdat Seiko’s veelal liefkozende namen krijgen van de dragers dacht ik ook eens een naam te bedenken: Stormy snow on a sunny Meadow.

Waarom? Omdat er een prachtige sunburst groene dial ingezet is. En de wijzers aangepast zijn naar Snowflakes voor de uren en minuten en Lightning voor de seconde.

Deze mooie weide vervolgens afgezet met een mooi spiegelende chapterring en voila: perfecte uitlijning, zoals je op geeneens Seiko tegenkomt.

Verder een mooie ceramische bezel insert op een DLC bezel gezet. En als laatste een Strapcode Jubilee erop.

Is er dan nog iets hetzelfde? Ja, kroon, kast, glas en uurwerk.

En dan natuurlijk wat fotootjes:

13 likes

Leuke mod! Ik denk dat ik weet op welk merk je doelt OcenX :yum::joy:

Lekker clean :wink::+1:

Frankenstein? zo noemen ze dat toch?

2 likes

Wow. Nee, niet zonder indices of wat dan ook.

1 like

Gefeliciteerd, je hebt bullsh*t bingo gewonnen! Verder leuk horloge :joy:

2 likes

Nee hoor! Een Frankenwatch stel je samen om een bestaand model te krijgen. Dit is gewoon een mod.

Jezus.

Heb je hem zelf bedacht?

1 like

Jep. Wellicht niet ieders smaak, maar het is weer eens wat anders :stuck_out_tongue:
En ik vind hem tof geworden

2 likes

Daar ben ik het mee eens.

En daar gaat het om, veel plezier ermee!

1 like

Welmerg wennen om alleen naar de bezel te kijken. Maar hierdoor kan ik de bezel zo zetten dat ie tijdens computerwerk direct goed staat. En dat leest dan wel weer lekker af.

Niet mijn kopje thee, maar apart is t wel.