NA: twee bijzondere bandjes

Vorige week plofte er twee keer een envelop op de deurmat met een bijzonder bandje: een band van DeGriff, gemaakt van struisvogelpoot en een band van @Ko-Banden , gemaakt van kikkerleer.
DeGriff was ik op het spoor gekomen via het prachtige topic van @Zulu . Toen ik daar de band van struisvogelpoot zag, wilde ik er heel graag een hebben voor mijn GS kwarts. Via de site heb ik er een besteld bij Jan. Ik heb er een goeie maand op moeten wachten maar dat gaf hij van tevoren al aan. Het resultaat mag er zijn!
Het kikkerleren bandje is een ander verhaal. Vanwege het feit dat de Slag bij Vlaardingen 1000 jaar geleden plaatsvond, was er in Vlaardingen een grote ‘middeleeuwse’ markt. Daar zag ik twee stukjes prachtig leer liggen; leer dat afkomstig bleek van kikkers. Ik wist niet dat het bestond! Ko had me al laten weten dat hij even klaar was met de bandenmakerij, maar wilde toch een bandje maken. Het was een mooie win-win: ik een bandje en hij de rest van het kikkerleer.
Resultaat: twee bijzondere bandjes:

Bedankt voor het kijken. Hartelijke groeten, Gerard

16 likes

De GS is sowieso om te smullen, ongeacht het bandje! Glad to be of service :+1:

1 like

hoeveel kikkers gaan er nu zo in, in 1 bandje?

1 like

Altijd leuk om te zien die custombanden. De Pontiac is niet mijn type horloge, maar met deze band ziet het er wel top uit. Perfecte kleur hierbij, dus wat mij betreft een goede keuze geweest.

1 like

Nog geen kwart kikker denk ik. Het waren flinke stukken.

Tof! Zulke banden kan ik zeer waarderen :ok_hand:

1 like

For real? Vakantie of letterlijk klaar? Ik heb namelijk een tijdje geleden een bandje besteld en communicatie was verder goed etc. maar had hier niks over gehoord! Wil natuurlijk niet m’n bandje “doordrukken”
 en heb in m’n gedachte nog een paar ideeĂ«n voor bandjes, dus vandaar de vraag :yum:

Maaaaare dat struisvogelpootje ziet er echt goed uit zeg!

1 like

image

78 bandjes uit 1 kikker ( 22 > 20 mm)
Of 32 nato`s.

1 like

Valt tegen, niet het hele vel is bruikbaar.
2 tot 3 bandjes uit 1 kikker.

2 likes

Echt een prachtige band heb je gemaakt!
Heb je het leer nog moeten bewerken of zo?

Nee, dat hoefde niet. Maar het is wat lastiger te verwerken dan standaard leer.
Dat komt door de bobbels. Die zijn soms erg hard. Ook last van met naaien.

Ik heb nog een stukje geprobeerd te kleuren. Dat lukt niet goed ook doordat die bobbels geen kleur aan nemen.

3 likes

Mijn beste,

Schitterende horloge-banden!!
Met de nodige zorg en aandacht vervaardigd!! Prima gedaan!!
(Prachtige foto’s ook).

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel fraaie banden voor een fraai setje horloge! :ok_hand:

1 like