En wat een verschil.
De eerste, heel leuk want setje met doos en verzekeringsbewijs. Referentie 23020
Maar het is echt de allerlelijkste Pontiac in mijn verzameling. Samen met zijn broertje de 83020 (hetzelfde model in staal)
Een typisch zestiger jaren kreng. Maar wel een Gulfstream. En daarom hoort ie in de verzameling.
De tweede, een klassieke Gulfstream, maar wel in 14 karaat goud. Die kom je niet elke dag tegen.
Het glas wordt ooit eens gepolijst en de kast gereinigd en dan kan hij om de pols.
Het referentienummer is 63021
63 voor gouden kast met een 11½ā" handopwinder
En dan 021 zoals al deze Gulfstream modellen hebben
Ik heb nog de 84021 dat is hetzelfde model in staal met datum, de 85021 (automaat, datum), 23021 (double, handopwinder) en 83021 (staal, handopwinder).
Hier naast elkaar nog 83021 (rechts) en 84021 de overige zijn even buiten huis
Ik heb er ook een 14 karaat er staan 2 nummers op de achterkant 710235 en 65021.
Kun jij mij toevallig vertellen waar ik hier meer info over kan vinden? Ik zou graag willen weten welk uurwerk erin zit en uit welk jaar, enig idee?
Alvast bedankt.
710235 is het serienummer, 65021 het referentie nummer
De 6 voor herenhorloge goud, de 5 voor 11½ā" automaat. En de 021 net als bij de andere modellen het volgnummer.
Er werd vaak aan verschillende uitvoeringen van dezelfde kast (handopwinder/automaat/met en zonder datum) dezelfde eindcombinatie van drie cijfers gegeven. Vandaar dat al deze Gulfstream modellen op 021 eindigen. Het vierkante model dat je boven ziet heeft in alle mij bekende uitvoeringen 020.
De kasten komen als ik me niet vergis van Gabus.
Deze modellen werden tussen ongeveer 1964 en 1966 verkocht
Edit
Nog een opmerking: ik vermoed, dat het glas er later ingezet is. Ik heb nog niet eerder een Gulfstream met loupe boven de datum gezien.
Dankjewel voor het antwoord. Het zou goed kunnen dat het glas er later in gezet is. Er zit ook een kroon van Tissot op. Weet je misschien welk merk en caliber het binnenwerk is? Nogmaals bedankt, ik vindt het geweldig om van alles te weten te komen over alles wat er in mijn horloge kistje zit.
De vierkante komt uit het noorden van Frankrijk van de familie van de oorspronkelijke Belgische eigenaar.
De gouden komt ook uit Frankrijk, maar uit het diepste zuiden.
Je vind buiten de Benelux landen vaak betere deals voor Pontiac omdat ze daar minder bekend zijn.