NA: twee Minerva Pythagore in één klap

1 like

Mooie exemplaren, veel plezier ervan!
Groet van een mede-Minerva-liefhebber.

5 likes

De Minerva Pythagore Pilot 38 in de ochtendzon. Zie de verschillende effecten van de wijzerplaat en de kleine seconde:

5 likes

Fraaie horloges van een mooi merk !!

1 like

Mooi, mooi, mooi …

Dit is wel een hele mooie !

De 34mm is naar een nieuwe eigenaar gegaan. Ik had besloten de 38mm te houden, en vond de 34 iets te klein voor mezelf. Gelukkig is hij in een interessante uitwisseling naar een mede horlogeliefhebber van het forum hier gegaan!

Schitterende horloges en nog mooiere loopwerken!

Vandaag weer eens de Minerva Pythagore Pilote 38 om. Met als extra een matige foto van de achterkant. Dat vind ik het leuke aan dit horloge. De voorkant is mooi, sportief, en dan zo’n haute horologie achterkant met cotes de geneve, perlage, zwanenhals, anglage, hoe heet het ook allemaal.

4 likes

Misschien beter zo op een zwarte alligator? Het is zo’n fijn formaat. 38mm met 20mm lugbreedte. Ik vind het eerder platte zwarte bandje ook wel wat hebben. Maar eigenlijk hoort er af fabriek alligator op natuurlijk.

1 like

Ik vind met name de zwarte echt übercool. Maar die 70 seconden, is dat geen magnetisme? Je kunt 'm ook laten degaussen, en zien wat er gebeurt. Wat zegt de timegrapher?

Gefeliciteerd met deze twee prachtige horloges! Veel plezier er mee.

Vintage, croco, maakt allemaal niet uit, ding zou zelfs op een NATO niet misstaan als field watch / pilot achtige.

1 like

Ik heb hem al wel gedemagnetiseerd, maar dat had nog geen effect. Ik zal hem eens wegbrengen. Nu nog even een fotootje op alligator.

2 likes

De zilveren is doorgegaan naar @YCC. Heb je daar al een minerva band en gesp voor gevonden? Ik heb hem vandaag op een zwarte croco gezet. Het voelde eerst wat te chique, maar ik denk dat het toch wel werkt.

Maar zoals @Fate_Amenable_To_Change zegt kan deze zwarte heel veel hebben. Zelfs een nato :slight_smile: Met 20mm lugbreedte ligt de wereld voor me open!

Voor een handwinder is de kroon natuurlijk een van de belangrijkste onderdelen van een horloge. Deze heeft er eentje met de Minerva pijl erop.

Montblanc heeft Minerva overgenomen, dus de huidige Montblancs hebben de Montblanc kroon. Maar in de huidige Montblanc horloges met een Minerva uurwerk komt deze pijl nog terug in het uurwerk.

5 likes

Ik heb deze Minerva Pythagore Pilot 38mm intussen al op de derde ‘zwarte alligator’. Maar deze past hem het beste denk ik tot nu toe. Hij zit nu op een 20mm Molequin. Eerst van @illewoare, toen van @Watch2Morrow en nu siert het bandje mijn Minerva. Dit ziet er goed uit. Beter dan de volledig zwarte alligator van Kaufmann en daarna die met witte stiksels ook van Kaufmann.

Niet veel aan te zien, maar de schubben van deze Molequin zijn groot, en het bandje is niet erg opgedikt. Wat subtieler dan de Kaufmanns. Met wat indragen denk ik een hele mooie combi voor deze Pythagore.

8 likes

Vandaag heb ik eens geprobeerd een macro foto te maken van het uurwerk calibre 48 van de pythagore. Het is niet fantastisch gelukt, maar het geeft een aardig beeld:

Aan de ene kant best ruig afgewerkt, aan de andere kant toch ook wel weer subtiel met de afrondingen van de bridges.

Geen idee waarom ik de foto niet groter kan klikken trouwens. Op mijn laptop was hij 2MB, hier kan ik hem niet eens uitvergroten?

5 likes

Vandaag dragen wij een Minerva Pythagore Pilot 38mm op zwarte Molequine alligatorband.

12 likes

Ik was deze post nog niet eerder tegen gekomen, vandaar de wat late reactie.
Wat een mooi stuk horlogegeschiedenis! Goed geschreven, met plezier gelezen. En twee spectaculair mooie horloges! Gefeliciteerd met het dubbel slagen van je zoektocht. Veel plezier er mee gewenst!

2 likes

Wat een pracht en praal! Als ik ooit iets vintage zou willen is het Minerva :heart_eyes:!

1 like

Zet ze maar op blauwe deel. Dan neem ik hem zo over. Fantastisch mooie heritage👍

1 like