NA: twee op één dag: GS en Tudor

Zo! Er lekker ingetrapt en geklikt op de clickbait titel :grinning:
Nou ja, wacht even! Er zit echt een kern van waarheid in! Sterker nog, uiteindelijk is het waar.
Alleen iets anders. :yum:

Enkele weken geleden was ik in Düsseldorf bij juwelier Morawitz om enkele horloges te vergelijken en te passen. Dat combineerde ik met het binnenbrengen van mijn GS voor een nieuwe batterij.
Het plan lag er al om een keer naar Morawitz te gaan voordat de GS het opgaf. Zij hebben meerdere merken waar ik interesse in heb en zo vond ik alles onder één dak.

Vooraleerst wil ik gezegd hebben dat het een keurige zaak is. Zeer vriendelijk, behulpzaam en kundig personeel. Na het overhandigen van de GS voor de service (opgestuurd naar GS in Keulen) eens rustig allerlei merken en modellen bekeken en gepast.

Nu ben als Sinn-fanboy altijd direct geïnteresseerd in hun modellen en Morawitz heeft een flinke collectie van spul uit Frankfurt. Goed te weten, dat scheelt in het vervolg een langere rit naar HQ. Al moet ik zeggen, dat dat wel een must is voor Sinn liefhebbers.

Maar goed, als eerste maar eens de GS NA uit de weg. :blush:
Zoals je misschien wel kon vermoeden, betreft het hier een mooie verse GS batterij! Jawel! en pakkingen, en een waterdichtheidstest en een schoonmaakbeurt van kast en band en alles wat ze verder nagezien hebben.
Helaas kan ik de batterij niet vol trots tonen, maar er schijnt echt GS op te staan, dus het telt als NA.
Een beetje :sunglasses:

In deze travelcase kreeg ik mijn GS weer retour.

Zo! de eerste NA van vandaag uit de weg.

Vervolgens bekeek ik voor de tweede keer vandaag met meer dan gemiddelde interesse een horloge uit de opstelling van Tudor.
Daaraan voorafgaand had ik de Sinn EZM3 mentaal geparkeerd voor later. Immers, ik heb er wel genoeg en wilde nu echt iets anders.
De Omega Aqua Terra zwart wilde ik echt graag erg mooi vinden en ja, alles vind ik mooi, maar de band gewoon niet. De band van het originele model vind ik veel aantrekkelijker. OK, ook deze even geparkeerd voor later. Wellicht.

Dan dus focus op de Tudor en eigenlijk wist ik het al wel. En door nogmaals te passen vond ik de bevestiging van mijn overweging een voor mij onbekend merk eens te proberen.
Poor man’s Rolex en dergelijke aanduidingen ten spijt, ik kijk puur naar wat me aanspreekt en wat ik wil dragen.

En welke Tudor was voor mij ook wel duidelijk: de Pelagos 39.
Mooie maat, mooie afwerking, de sheen van titanium bevalt me goed en ik denk dat dit horloge prima kan bestaan naast een Sinn UX, Sinn 556 I B, Vertex M100 en bovengenoemde GS als kern van de steeds kleiner wordende (bewust!) collectie.

De band werd keurig voor me op maat gemaakt. De koffie was uitstekend. Ze hadden een nieuwe machine en waren benieuwd naar meningen van klanten.
Helemaal tevreden ging ik de winkel weer uit. Een zeer prettige ervaring en een mooi horloge rijker.
Ik hoop daar zeker nog eens terug te komen.

Plaatjes (snel geschoten met foon, want onderweg en thuisgekomen bleek de accu van de camera leeg). Jullie weten allemaal hoe een Pelagos 39 eruitziet, maar goed, dit is de mijne:

Bedankt voor het lezen.

135 likes

Lekker bezig! Gefeliciteerd met de 2 toppers

1 like

Mooi spul! Ben benieuwd hoe zo’n GS er zonder datum uit zou zien! Kan die GS’en steeds meer waarderen, net als die Duitse tweewielers! :wink:

2 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Ik was er inderdaad ingetrapt :sweat_smile: Mooie horloges :+1:t2:

1 like

Mooi om te zien dat je gewoon gaat voor wat goed voelt en ik vind tudor veel meer karakter en smaak tonen dan rolex (help hele forum op mn dak!). En die gs is ook prachtig.

Leuk topic! Altijd leuk om zon ervaring te lezen.

1 like

leuk verhaal en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

1 like

Geniet van je mooie Tudor!

1 like

WoW!

Wat een prachtige aanwinsten. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd!! Mooi horloge en het klinkt als een goede AD ervaring.

1 like

Gefeliciteerd weer een werkende GS en een mooie Tudor .

1 like

Een plaatje, die GS. Veel draagplezier.

1 like

Geef! Heel veel draagplezier met deze topper

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een grandioze dubbelslag!!

Ik wens je er een blijmoedige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Heel mooi!

1 like

Lekker, en dat tweemaal. Gefeliciteerd :clinking_glasses:

1 like

Hehe :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Wilde hem eerst nog de deur uitdoen.
Ben nu toch weer blij dat hij er nog is. Draagt fantastisch.

Prachtige aanwinst :ok_hand: veel draagplezier!

1 like

Absoluut! Aanrader!

1 like