Ja mensen, al tijden was ik op zoek naar een echte reverse panda. Zo eentje die doet denken aan oude tijden. Één van Heuer, of van Hamilton, of van zodiac. Dat type. Meestal was het horloge te duur (Heuer, Breitling Top Time) of te “gebruikt”, of verchroomd. En toen ineens: bracht Hamilton een reverse Panda chrono uit die alles heeft. De vibe van de jaren 60. De kast vorm van de (poor man’s) Carrera. De verkleurde lume. Dus ik dacht: bestellen die hap. Dat heb ik dan ook gelijk gedaan.
Een week later zag ik hier ineens zo’n heerlijk oudje te koop staan. Een reverse panda van Buren/Hamilton. Een voorloper van de Hamilton die ik net nieuw HD gekocht. Ik heb gelijk de trekker overgehaald en dacht nog: ze kunnen vast prima naast elkaar in mijn doos.
Deze week zijn ze allebei binnen gekomen en je ziet dat het familie is. Twee prachtige horloges met toch aan de pols een andere présence.
De oude versie is een wristhugger en sluit perfect aan. Hij is in hele goede staat en heeft de echte vintage vibe. Een keeper!
De nieuwe versie knalt meer. Deze heeft wrist presence! Een mooie gepolijste look, veel gewicht en simpelweg meer horloge. Ook prachtig!
Maar wat moet ik nu… allebei houden? Eentje weg doen? Ik ben bang dat als ik ze allebei hou dat ik 1 van de twee niet zal gaan dragen.
Als dat toevallig de nieuwe versie is, dan schrijft ie ook gelijk af terwijl ik m nu vast nog voor een goede prijs kan verkopen.
Wat vinden jullie de mooiste? Eentje houden? Welke dan? Allebei houden? Waarom dan?
Super mooi en gefeliciteerd. En ja die hobby he… Blijf al jaren in stap 4 zitten van Horologisten Anonimos …
Maar geniet ervan en laat de horloges vanzelf aangeven wat je ermee moet doen. Tot dan, veel plezier ermee!!
Ik zou gaan voor 1 houden want inderdaad, anders blijft de andere te vaak liggen en dat soort geld is beter voor iets anders te gebruiken.
Wil je hem vaak dragen ? Dan de nieuwe houden, wil je graag een bijzonder stuk hebben en slechts af en toe dragen, de Buren houden