Deze NA Glycine Combat Classic is vandaag binnengekomen, ik zocht nog wat met een zalm roze wijzerplaat. Het gat in de wijzerplaat hoeft van mij niet zo nodig, maar omdat hij hier bovenaan en de symetrie van de wijzerplaat niet verstoord kan ik het hebben. Horloge is alleraardigst afgewerkt, de band inkorten was wel even een klusje, sommige pinnen zaten muurvast.
Ik had al twee airmannen in quartz. En die vind ik qua afwerking echt mooi gedaan (wijzerplaat, robuuste en mooi afgewerkte kast, mooi schroefdeksel met mooie afbeelding etc.) Nu dus iets mechanisch van Glycine.
Dat “open heart” (idee oorspronkelijk van Pim Koeslag, google die naam maar eens) hoeft van mij niet zo, maar heel knap dat ze de balans precies bovenin gekregen hebben zonder duidelijke (zoals vaak bij FC, dat is (of was) ook Pim Koeslag) neiging naar links of rechts. En - een echt erg mooie textuur op de wijzerplaat!
denk lastig te krijgen nog, sinds glycine is ingelijfd door Incvicta heeft het aanbod quartz horloges bij hun een boost gekregen, ook wisselt dat aanbod best vaak. Als je iets ziet dat je leuk vind, niet te lang nadenken want voordat je het weet is het model er weer uit
Dit toffe model - het is lastig om een all-white mooi horloge te vinden - is overal ‘out of stock’
Ook niet op FleaBay.
Ik zie nu pas dat het een extra 24-uurs klok is. Ik zat gisteren te zoeken op ‘Glycine white small seconds’