Ik kwam deze Merkur tegen op een bekend Chinees verkoopplatform en mijn interesse was gewekt. Dus besloten hem aan te schaffen. Het is dit jaar pas mijn tweede nieuwe horloge. Hoe minder je koopt hoe specialer het wordt.
Ik heb hem nu een dag en ik vind hem erg leuk. Correct me if i’m wrong maar voor zover ik weet is dit een zelf ontworpen model van het merk Merkur. De kleur en sunburst van de dial vind ik erg mooi. Opgelegde indices en wat Chinese tekens die zomaar een scheldwoord zouden kunnen vormen.
Hij valt goed op de pols met de 38mm en de afwerking is goed. De brush is wel wat grof en de band (van echt leer) is wat stug. Maar wel een band met snelsluiting dus makkelijk te vervangen.
Het mechaniek is een handwinder en heb eerlijk gezegd geen idee van welk merk. Ik dacht ergens Tongji te hebben gelezen maar weet niet of dat daadwerkelijk het merk van het uurwerk is. Het loopt in ieder geval tot op heden 4 seconden per dag in de min. Dus zeer acceptabel. En oh ja, geen hacking op het uurwerk.
Leuk horloge voor het geld, heb zelf ook een Merkur.
Dit vind ik het kopen waard, al die hommages/ kopiën wat mij betreft niet. Bij dit soort horloges komt de prijs / kwaliteit verhouding tenminste samen met creativiteit.