NA uit China maar geen Sub "hommage"

Ik kwam deze Merkur tegen op een bekend Chinees verkoopplatform en mijn interesse was gewekt. Dus besloten hem aan te schaffen. Het is dit jaar pas mijn tweede nieuwe horloge. Hoe minder je koopt hoe specialer het wordt.

Ik heb hem nu een dag en ik vind hem erg leuk. Correct me if i’m wrong maar voor zover ik weet is dit een zelf ontworpen model van het merk Merkur. De kleur en sunburst van de dial vind ik erg mooi. Opgelegde indices en wat Chinese tekens die zomaar een scheldwoord zouden kunnen vormen.
Hij valt goed op de pols met de 38mm en de afwerking is goed. De brush is wel wat grof en de band (van echt leer) is wat stug. Maar wel een band met snelsluiting dus makkelijk te vervangen.
Het mechaniek is een handwinder en heb eerlijk gezegd geen idee van welk merk. Ik dacht ergens Tongji te hebben gelezen maar weet niet of dat daadwerkelijk het merk van het uurwerk is. Het loopt in ieder geval tot op heden 4 seconden per dag in de min. Dus zeer acceptabel. En oh ja, geen hacking op het uurwerk.

61 likes

Dit horloge stalkt mij al weken via diverse advertenties, leuk om nu “in het wild” te zien.

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Nieuw voor mij. Leuk om te zien. Geniet ervan

1 like

Verrassend leuk horloge! Fijn maatje ook… veel draag plezier!

1 like

Die verdomde cookies ook altijd :wink:

1 like

Leuk horloge voor het geld, heb zelf ook een Merkur.

Dit vind ik het kopen waard, al die hommages/ kopiën wat mij betreft niet. Bij dit soort horloges komt de prijs / kwaliteit verhouding tenminste samen met creativiteit.

1 like

Ziet er leuk uit. Mooie kleur wijzerplaat. Veel plezier met je aankoop :+1:t2:

1 like

Wat leuk! Kijk ook er al een tijdje met een schuin oog naar.

1 like

Heel mooi. En heel verleidelijk om ook eens in Cina te gaan shoppen

1 like

Mooi horloge zeg. Heel veel draagplezier gewenst.

1 like

Gaaf ding! Mooi voorbeeld van dat er uit China ook echt fraaie horloges komen.

2 likes

Wat een leuke aanwinst :+1:

1 like

Bedankt allemaal voor de leuke berichten :slight_smile:

Ja dat kan je je haast niet voorstellen met alle “hommages” die er vandaan komen.

1 like

Proficiat met dit fraaie klassieke horloge ,ben toch wel benieuwd naar de betekenis van de Chinese tekens ,veel plezier ermee :+1:

1 like

Heb het even met de Google Translate app bekeken en het betekent niets meer en niets minder als “gemaakt in China”.

3 likes

Leuk horloge! Geniet ervan!

1 like

Gaaf ding! Enjoy!

1 like

Ziet er goed uit :+1: Gefeliciteerd

1 like

Helemaal niet verkeerd, en leuk om te zien dat er ook nog andere dingen dan Rolex-hommages worden gemaakt in China :grin:

1 like

netjes. mooie dial

1 like