Inmiddels ben ik de horlogebox die ik vorig jaar heb gekocht steeds een beetje meer aan het vullen. De Tommy Hilfiger en Daniel Wellington van jaren geleden hebben inmiddels het veld moeten ruimen voor ‘echte’ horloges.
Aangezien wij sparen voor andere uitgaven ben ik met name op zoek naar ‘best bang for your buck’, oftewel zoveel mogelijk kwaliteit voor een betaalbare prijs. Het begon op vakantie vorig jaar met een Seiko SSC771 in de etalage. Mooi horloge volgens de verkoopster en erg uniek: saffierglas. Wist ik veel. Best leuk horloge wat achteraf mijn interesse voor horloges heeft gewekt.
Vrij snel er na kwam de eerste automaat; een Seiko Presage SRPB43. Mooie dresswatch met prachtige sunburst plaat.
Kort daarna de SRPK31, een Seiko 5 sportswatch die afgeprijsd voor ik meen €130 in de opruimingsvitrine lag; die kon ik niet laten liggen.
Even daarna besloten voor het halen van mijn diploma als SEH-verpleegkundige een goed cadeau aan mijzelf te doen; dit werd de Longines Master collection triple calender moonphase in het blauw met stalen band. Prachtig horloge waar ik nog geen minpunt aan heb kunnen ontdekken. Misschien de eerste krasjes die er inmiddels op verschenen zijn…
Nu mijn vriendin zei graag naar Bonaire op vakantie te willen moet daar gezien het enorme tijdsverschil natuurlijk een GMT bijkomen, die had ik nog niet… Hier in het blauw stond vorige week een SSK001 met doos en alle papieren, in prima staat voor een leuke prijs. Na 5 seconden nadenken; bod gedaan, geaccepteerd en vandaag bezorgd. Twijfelde al wat over de jubilee-stijl bracelet dus direct online een rubberen band besteld. Deze er zojuist omgeslingerd en wat mij betreft een perfecte combinatie.
Dat maakt nog 1 plekje vrij in de horlogebox. Als het aan mij ligt worden de horloges dan alleen nog maar vervangen of geupgrade, een grotere box zit er niet in (denk ik ).