Drie weken geleden besloot ik op de dolle pof een ticket te boeken naar Taiwan. Leek me leuk en hoor weinig mensen om mij heen die er geweest zijn.
Zo kwam ik eersgisteren via een overstap in China terecht in Taipei. De hoofdstad.
De eerste indrukken waren direct positief, aardige mensen (al spreken ze tot nog toe weinig Engels), goed georganiseerd, mooi en een lekker temperatuurtje… Zeg maar gerust; goed heet🥵!
Vanmorgen met de metro naar de Taipei 101 tower, tot 2007 het hoogste gebouw ter wereld. Die moet je gezien hebben natuurlijk als je in Taiwan bent. Een indrukwekkend gebouw met een vorm in Aziatische stijl. Observatorium dek op de 89e verdieping bezocht welke een prachtig uitzicht gaf over de stad.
De onderste 4 verdiepingen bestaan uit een groot winkelcentrum. Werkelijk alle high end horlogerie is hier te vinden. Patek, Lange, Vacheron, AP en ga zo maar door… Ik keek mij er de ogen uit. Helaas is mijn budget hier niet toereikend voor.
Maarrr… Er was ook een Swatch store!
Hier hadden ze de drie (vrij) nieuwe Mission on Earth Moon Swatches op voorraad.
Mijn oog viel op de Polar Lights. Dus passen maar en snel de knoop doorgehakt😃
Nadien nog even naar de tax refund counter om het feest helemaal compleet te maken.
Helemaal blij!
De foto’s: