NA: Uiteindelijk wil je toch een… R…..RRR… RRRooo…. Nee, een panda!

In de afgelopen (10+) jaren heb ik denk ik ruimschoots meer dan 100 horloges gehad en over het algemeen wisselen ze snel bij mij. Dat is nou eenmaal de hobby. Toch zijn er modellen die je écht raken en daarom regelmatig in de collectie terug verschijnen. Bij mij zijn dat bijvoorbeeld oa:

• Rolex Milgauss met groen glas
  • Rolex GMT Master II
  • Rolex DJ
  • TAG Heuer Monaco CW2311
  • Omega Seamaster

Dit zijn een paar voorbeelden van horloges die ik ofwel nu in de collectie heb, ofwel steeds na een tijdje weer terugkomen. Zo heb ik op dit moment voor de vijfde maal (ja gekkenwerk, ik weet het) een Seamaster.

Het moet halverwege 2018 geweest zijn toen ik via HF de Speedmaster van @Bauhaus, eentje met een Panda Dial, kon overnemen. Voor mij was dat horloge een schot in de roos want die Panda Dial is gewoon héél erg lekker voor het oog… Dat vond @Bauhaus zelf ook want we spraken af dat wanneer ik hem weer eens weg zou doen (Remco kent me een beetje…), ik hem eerst aan hem zou aanbieden. Zo gezegd zo gedaan en een paar maanden later was de wit/zwarte Speedy weer “thuis” en nog altijd in de collectie van Remco. De afgelopen maand heb ik Remco nog eens gevraagd naar de Speedy maar deze mag van hem (in ieder geval voor nu) nog niet vertrekken, en geef hem eens ongelijk! Hier een foto van die prachtige Speedy, destijds dus kort in mijn bezit:

Daarom keek ik ook regelmatig naar alternatieven want dat er weer een panda moest komen was voor mij wel duidelijk.

Na veel wikken en wegen (Ondertussen zag ik de NA van @Richard1970 voorbij komen (https://www.horlogeforum.nl/t/na-toch-weer-een-speedmaster-ck2998le/193823) ) is mijn keuze gevallen op het 2018 model van de Speedmaster CK2998, een gelimiteerde uitgave (tja, omega hè…pfff) en uitgevoerd met prachtige Panda Dial! Nu is deze bij de AD (voor zover ik weet) niet meer te krijgen en dus was ik op de grijze markt aangewezen en in Duitsland vond ik een nieuwe en bestelde hem! Vandaag was het zoete moment dat de DHL koerier langskwam. Sinds gisteren was het pakketje in beweging… rond 16.00 uur opgehaald en naar Nuernberg, toen naar Leipzig… vanmorgen om kwart voor zes was het pakketje in Keulen, toen in de loop van de ochtend in Eindhoven om daarna te vertrekken naar zijn eindbestemming, bij mij in Zeeuws Vlaanderen.

Wat is er in mijn ogen zo mooi aan het horloge:

• Perfecte diameter van 39,7mm (even groot als de gewone Moonwatch maar hij heeft geen crownguards vandaar dat hij iets kleiner meet)
  • De wijzerplaat lijkt wit maar is in feite heel fijn “gezandstraald” zilverkleurig en heeft een prachtige, zacht ogende structuur
  • Een pulsometer-schaal op de (keramische) bezel. Tsja… mot je daar nou mee… je hartslag meten. Maar goed, met een duikhorloge duik ik ook niet dus wat kan mij het schelen…
  • De zwarte “ogen en neus” van de panda zijn prachtig glanzend gelakt en voorzien van mooi geverniste witte wijzertjes en liggen “stepped” dus iets verdiept.
  • Binnen tikt het veelgeprezen 1861 uurwerk
  • De (alfa)wijzers en indices zijn ook bijzonder, want deze zijn niet van hooggepolijst staal maar zijn “gezwart”, wat het contrast vergroot.
  • Mooi detail is de rode tekst en rood gelakte secondewijzer
  • Opgelegd logo
  • Saffierkristal
  • Mooie zwart lederen racing band met aan de buitenkant wit, en aan de binnenkant rood stiksel, geven een sportieve uitstraling. Leuk detail is dat de perforaties de witte binnenkant van de band laten zien.

Al met al een in mijn ogen prachtige uitvoering van de speedy en echt prachtig om naar te kijken, ach…. Oordeel zelf!

76 likes

Mooi!! En ook de maat is prima. Een beetje jaloers, dat wel!

1 like

Prachtig :ok_hand:

1 like

Ultramooi !!!
Gefeliciteerd

1 like

Ik wil al super lang een panda, maar China doet moeilijk.

10 likes

Een van de leukere speedy varianten! Zoveel meer sjeu dan een standaard pro…

Veel plezier met deze prachtige aanwinst

1 like

Gefeliciteerd, mooie aanwinst :+1:
Je kan er voorlopig weer mee vooruit :grin:

1 like

Prachtig! :star_struck::heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd!
Erg mooi. Ik ben er ook erg blij mee.
Dit gaat een hele schaarse worden. Ik had het geluk dat juwelier van Baal in Nijmegen er eentje binnen kreeg.

Groeten van een broertje

3 likes

Fraai! Enjoy!

1 like

Freek, wat een prachthorloges heb jij toch altijd.
Dit is inderdaad een schot in de roos!
Proficiat en veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi hoor :ok_hand:

1 like

Zeer fraai. Geniet er (langdurig :innocent:) van!

1 like

Zeeuws Vlaanderen heeft er een zeer mooi horloge bij

1 like

Mooie aanwinst!

Geniet er van zolang het in de collectie is :wink:

Voor het eerst dat ik die tekst op de bezel ziet, even wennen :slight_smile:

1 like

Ik vind dit een van de mooiste speedmaster uitvoeringen! Mooie aanwinst!

1 like

Heel mooi.

1 like

Prachtige aanwinst!
Fijn dat je weer een Panda in huis hebt :panda_face::grinning:

1 like

Mijn beste,

Wat een beauty!! Grandioos hoor!!
Het enthousiasme straalt je tegemoet!!
Ik wens je er dan ook een glorieuze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Uiteindelijk wil je een rosé gouden El Primero…

Maar deze is ook leuk hoor :wink:

2 likes