NA: Uiteindelijk wil je toch een…

Het zal velen van jullie bekend voorkomen, op enig moment begint er ergens iets te kriebelen, ergens in je achterhoofd komt een gedachte op, je kijkt net iets te vaak in het ‘wat dragen we vandaag’ topic, en voor je het weet krijg je inspiratie om een zoektocht naar een nieuwe aanwinst voor de collectie te beginnen. Bij mij gebeurde het toen ik een plaatje van een 39mm Rolex Explorer zag. Ik heb niet zoveel met Rolex, maar wat een mooi horloge is dat zeg. Het prijskaartje is wel een dingetje, om dat voor mezelf te verantwoorden moet ik het echt als een investering gaan benaderen. Maar goed, de kriebel was daar, de zoektocht was begonnen. Die Explorer is gewoon te duur voor mij, dus wat is er goedkoper en roept op de een of andere manier hetzelfde gevoel op? Volgens het internet is het overduidelijk, het betaalbare alternatief is de Seiko SARB033, en ik snap dat wel. Verder bladerend zag ik de Omega Seamaster Aqua Terra 38.5mm, ook een schitterend horloge. Maar in mijn geval ook niet in de categorie ‘gemakkelijk betaalbaar’. Toen zag ik een Tag Heur Carrera Calibre 5 voorbij komen, die deed me ook wel wat. Ook aan de prijs, maar wellicht dat ik ergens een gebruikte zou kunnen vinden voor een aardige prijs.

Mogelijkheden te over eigenlijk, maar allemaal met voor- en nadelen. Stel nou dat die Explorer niet alleen een mooi horloge is, maar ook een potentiëlele goede investering? Dat maakt het een stuk gemakkelijker om een hap van m’n spaarrekening te nemen. Bij de Seamaster hoef je je niet af te vragen of het een goede investering is, zeker niet op korte termijn, dus daar zou ik voor moeten gaan sparen en eventueel wat verkopen uit de huidige collectie. De Tag Heur was een twijfelgeval, nieuwprijs te hoog, gebruikt zou ik een goede deal moeten zien te vinden. Dan de SARB033, een forumfavoriet, en dat is vast met een reden. De prijs van de SARB is nogal gestegen sinds ze uit productie zijn, maar voor mij nog steeds betaalbaar. En toch voelt het ergens niet lekker om zo’n 500 euro uit te geven aan een horloge dat oorspronkelijk een stuk minder kostte.

Zo ging het op en neer in m’n hoofd, totdat ik gisteren een hele nette SARB033 zag in het blauwe gedeelte, voor een prijs die ik alleszins acceptabel vond. Meteen een berichtje gestuurd, diezelfde dag was de deal rond, en vandaag stond PostNL al aan de deur met een pakketje. Ik ben zo blij als een kind met dit horloge, wat een prachtig ding! Complimenten voor @_jeroen voor de duidelijke communicatie en het snelle versturen, en natuurlijk voor het leveren van een horloge is uitstekende staat.

Bedankt voor het lezen, en uiteraard heb ik nog wat foto’s gemaakt.

36 likes

Veel draagplezier :+1:

Veel draagplezier gewenst .

Veel draagplezier.

Mooi horloge! Veel plezier ermee.
En ik begrijp je beredenering ook wel. Ik twijfel zelf ook altijd om een duurdere uitgave voor mezelf te doen.

Mooie aanwinst,
Veel (draag)plezier ermee.

Veel draagplezier!

Mijn beste,

Chapeau!!
Goed gedaan!! Een prachtige aanwinst!!
Ik wens je er een fijne tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Echt wel een mooi ding zeg, veel plezier ermee!

Gefeliciteerd met deze prachtige NA !

Mooie aankoop. Is en blijft een geweldige alleskunner.

Gefeliciteerd :+1::+1:

Gefeliciteerd en veel plezier met jouw nieuwe SARB033, een fraai horloge van een goed merk!

Gefeliciteerd!

Mooi horloge. Ik heb de 33 twee keer gehad en de 35 één keer. Het blijft toch veel horloge voor een mooi bedrag, zelfs met de inflatie van afgelopen jaren.
Enige nadeel is wat mij betreft het uurwerk. Werkt prima maar niet heel stil of nauwkeurig.