Lang op zoek geweest en eindelijk één gevonden.
Een merk dat we op dit forum (veel) te weinig zien, wat me verbaast want ze maken mooie kunststukjes.
Jaren geleden zag ik eens een Maxi Marine Diver bij een collega van me. Een originele zwarte met golfbal patroon op de dial. Een schitterend exemplaar vond ik dat. Echter vond ik zo’n horloge veel en veel te duur.
Dat was in de tijd dat ik 100 euro wel genoeg vond voor een horloge. Dit forum kende ik ook nog niet.
Zoals bij velen het geval is hier op het forum, je grenzen vervagen.
Waar eerst 100 euro veel geld is voor een horloge, worden de bedragen steeds hoger die je (eventueel met de nodige smoesjes) ‘verantwoord’ acht om uit te geven.
Anyway, vorig jaar heb ik mezelf wijs gemaakt dat ik wel een UN aan kan schaffen, want de prijzen voor tweedehands vallen best wel mee
Ik zie nogal wat vliegvelden, en daar heb je nog wel eens de kans om Ulysse Nardin in het echt te zien, of ze eens om de pols te doen.
Zo heb ik een exemplaar in de oorspronkelijke 42.7 mm kunnen passen.
Klinkt groot voor een hoop mensen, maar ik vond hem veel te klein. Ze vallen namelijk ook klein door de vorm van de lugs.
44 of 45 mm moest het worden voor mij. Een Ulysse Nardin mag opvallen. Het zijn glimmertjes en hoeven niet onder een mouw verstopt te worden.
En een blauwe moest het worden, omdat de kleuren blauw die Ulysse Nardin uit brengt gewoon schitterend zijn. Elk jaar brengt Ulysse Nardin een limited edition uit in het blauw.
Zo kwam ik in mijn zoektocht een Hammerhead Shark edition tegen.
De wijzerplaat zag er op foto’s schitterend uit, maar er stonden haaitjes op de plaat. Ik wist niet zo goed wat ik daar van moest vinden.
Dus maar weer verder op zoek.
Twee maanden later kwam ik dit horloge weer tegen en heb de verkoper maar lastig gevallen met de vraag of hij mij veel foto’s toe kon sturen. Ik begon die haaitjes op de wijzerplaat zelfs te waarderen. Bij bepaalde lichtinval springen ze eruit, bij ander licht vallen ze niet op.
Enfin, verkoper gemaild dat ik er nog even over na wou denken en een half uur later de bestelling geplaatst En vanmorgen FedEx aan de deur…
Maar nu genoeg geluld. Foto’s willen jullie zien natuurlijk.
Helaas ben nog steeds een beroerde fotograaf met enkel een telefoon maar jullie doen het er maar mee.
Ik ben blij