NA: Un petit nouvel achat Français

Mooi hoor

1 like

Geweldig, mooie maat ook!

1 like

Thanks!

Op deze staat geen Swiss made :crazy_face:

Thanks Friso!

Bedankt allen!

5 likes

Gaaf man! Gefeliciteerd!

1 like

Haha, Tja dat is altijd moeilijk.
Ik heb t gedaan door telkens wat verkopen en wat bijleggen.

1 like

Heel vet horloge! Van harte!

1 like

Gefeliciteerd ermee, een mooi exemplaar!

1 like

Gefeliciteerd en welkom bij de club. Cartier altijd goed.

1 like

Wat een prachtige NA, gefeliciteerd!
Heb je al een afspraak gemaakt met @Tempusuurwerktechniek ?

1 like

We gaan het meemaken :sunglasses:

Thanks guys!

Nee nog geen afspraak gemaakt. Dacht eerst dat ik de wijzerplaat direct vervangen wilde hebben maar moet zeggen dat het in het echt bijna niet op valt, daarnaast zijn de kast en band bijna nog in nieuwstaat. Om die reden denk ik ergens dat ik hem beter even een paar maandjes kan dragen voor ik hem weer helemaal als nieuw laat maken :grin:

3 likes

Wat ik overigens nog zoek is een bandenmaker die bandjes kan maken met verstevigde/gevormde uiteinden voor deze kast.
Ik heb wel wat adresjes gevonden maar ze zijn allemaal rond de 200 usd (en dat vind ik redelijk aan de prijs) en hebben geen suède opties

Kent iemand een adres van een goeie bandenmaker die zo iets zou kunnen maken? :disguised_face:

1 like

Kappen nou!
Zit ik nu ook te zoeken op Chrono…

2 likes

Ik zou voor die prijs niet lang aarzelen eerlijk gezegd. Ferrari driving pleasure, Ferrari bills. WTF, een rubber band voor mijn lower-midrange Edox kost al 330 euro.

1 like

Très beau ce nouveau achat.

Is de reden gekend van die vlekken op de dial? Met een frisse dial en service gaat die helemaal shinen.

1 like

Heb je gelijk in Peter, misschien maar even overheen zetten :crazy_face:

Het verhaal van de verkoper is dat er tijdens een servicebeurt olie op de wijzerplaat terecht is gekomen en dat de horlogemaker in kwestie zei dat de vlekken weg zouden trekken maar dat dat nooit gebeurd was.

Nu snap ik in alle eerlijkheid geen reet van hoe je zoveel olie op een wijzerplaat krijgt, want die zet je er normaliter pas terug op het uurwerk wanneer je daar niets meer mee hoeft.

Nu heb ik ook gevraagd waarom hij niet heeft aangedrongen op een nieuwe wijzerplaat en daar van zij hij dat hij het de moeite niet waard vond, wat ik ook een apart verhaal vind maar goed. De prijs was met service + nieuwe dial in het achterhoofd dus ik vind het allemaal oké :crazy_face:

1 like

Het leed dat het horlogeforum heet :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:. Ik heb er bijna drie kwart jaar voor rondgekeken op chrono en ze zijn niet makkelijk te vinden in goede staat voor een nette prijs.
Gaillard watches in Amsterdam heeft er in de laatste maanden een paar gehad rond de €5000,-

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige Cartier! Ben benieuwd naar het resultaat na de nieuwe wijzerplaat en beurt.

1 like

Heel mooi.

1 like