NA Unboxing uit Japan🇯🇵

Unboxing uit Japan: meer dan een horloge, het is een beleving
map-of-japan-with-imperial-flag

Wist je dat “Nippon” (日本) gewoon een ander woord is voor Japan?
Het bestaat uit twee tekens:

日 = zon

本 = oorsprong

Samen betekent dat letterlijk: “Oorsprong van de Zon” oftewel: het Land van de Rijzende Zon. Klinkt poëtisch, toch? En eerlijk, die betekenis voel je in bijna alles wat uit Japan komt. Zelfs in een simpel pakketje.

Want achter al die flitsende steden, hightech gadgets en hypermoderne treinen zit nog altijd een wereld vol traditie, respect, detail en schoonheid.
En precies dat maakt het zo bijzonder als je iets uit Japan bestelt. Je krijgt niet zomaar een product, je krijgt een stukje cultuur meegestuurd.

Besteld bij Shopping in Japan: aanrader!

Ik had mijn oog laten vallen op een horloge waar ik al een tijd naar zat te loeren: de Casio Oceanus.
Een model dat, gek genoeg, officieel alleen in Japan verkocht wordt. (Waarom? Geen idee, maar daar komen we zo nog op terug.)

Ik bestelde het via Shopping in Japan, een webshop die ik echt iedereen kan aanraden. De communicatie is vriendelijk en snel, de verzending verrassend snel en het pakketje komt aan alsof het door een Japanse monnik is ingepakt: met zorg, respect en oog voor detail.

Een pakketje openmaken = een culturele ervaring

Vanaf het moment dat ik het doosje openmaakte, wist ik: dit is niet zomaar een horloge.
Het begon al met een mooie bedankkaart, bedrukt met een prent van Tōshūsai Sharaku, een beroemde Japanse ukiyo-e kunstenaar uit de Edo periode. Zijn werk wordt gezien als een van de hoogtepunten in het genre.

Daar bleef het niet bij. Er zat ook een klein zakje Japanse snacks in: een mix van smaken als sesam, wasabi, teriyaki, nori en vis. Mini-crackers, maar dan met die typische Japanse umami-touch. Heerlijk en vooral: zo typisch Japans om zelfs in iets simpels als een snack zoveel zorg en smaak te stoppen.

En dan… een slimme zet: een waardebon van €25 voor je volgende aankoop. Jep, ze snappen marketing daar heel goed. Kans is groot dat ik weer terugkom. Spoiler: ik ben al aan het rondkijken.

Over het horloge zelf de Casio Oceanus

Ik ga niet al te technisch worden (er zijn genoeg diepgaande reviews online), maar ik wil wel even kort mijn indruk delen. Want deze Oceanus is echt iets bijzonders.

Design: De wijzerplaat is prachtig afgewerkt met opgelegde indices. Alles straalt precisie uit.

Secondewijzer: Raakt de markers perfect. Echt dat niveau van Grand Seiko.

Connectiviteit: Synchroniseert makkelijk via de Casio Watch-app. Geen gedoe, gewoon plug & play.

Nauwkeurigheid: Door de app synchronisatie is hij altijd exact op tijd. Geen afwijking, gewoon perfect.

Draagcomfort: Zit heerlijk, dankzij de half links en micro-adjustment in de sluiting.

Beschikbaarheid: Alleen in Japan te krijgen, wat ergens ook weer bijdraagt aan de exclusiviteit.

Prijs: Onder de €500 en dat is echt ongelooflijk voor wat je krijgt. Als dit ‘made in Switzerland’ was, betaalde je het dubbele (of meer).

Waarom Japan me blijft verbazen

Wat me het meest bijblijft, is het totaalplaatje. Natuurlijk: de Oceanus is een schitterend horloge. Maar de ervaring eromheen de manier waarop het verpakt is, de kleine extraatjes, de cultuur die doorklinkt in elk detail dat maakt het zo uniek.

Japan snapt wat beleving is.
Een bestelling voelt niet als “iets kopen”, maar als een klein cadeautje voor jezelf. En dat begint bij de eerste klik en eindigt pas als je het horloge om je pols hebt.

Conclusie

De Casio Oceanus is voor mij een horloge met karakter, precisie en Japanse flair. Maar het verhaal eromheen maakt het nog mooier.

Kortom geweldig horloge, geweldige ervaring. Japan blijft verrassen, zelfs in een doosje.

Hierbij mijn eigen foto’s📸

179 likes

mooie aanwinst, geniet er van

1 like

Gefeliciteerd
Mooi horloge👌

2 likes

:clap:t4::clap:t4::clap:t4:すごいです!

1 like

Gefeliciteerd met je NA :partying_face:

1 like

Leuk zo’n pakketje. Gefeliciteerd met je Japanse NA

1 like

Dat doen ze goed die Japanners :+1:
Gefeliciteerd!

1 like

ah!

een O.C. Anus!

top horloges met perfecte afwerking, zeker ultieme kwaliteit voor de euro’s.

3 likes

Gefeliciteerd, geniet er van

1 like

Mijn eerlijke mening? Je verhaal over de “beleving” vind ik echt om snel over te slaan. En je schrikt je toch rot als je de doos openmaakt en die kop van die kunstenaars ziet. :grin:

Fijn om te horen dat de leverancier alles correct en netjes ingepakt heeft geleverd. Zo hoort het!

De Casio Oceanus? Super mooi horloge en veel waar voor je geld. Mooie techniek. Goed gekozen, staat je heel goed! Veel plezier ermee!

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

véél en véél meer,
dit is werkelijk een kunstwerk, zoals de minutenwijzer beweegt na elke 10 seconden, je blijft er naar kijken :heart_eyes:
eigenlijk een must voor elke horloge liefhebber :+1:

4 likes

Erg mooi horloge :ok_hand: Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Wat prachtig ingepakt en wat een leuk verhaal heb je ervan gemaakt. Zo zie je maar: gewaardeerd worden als klant hoeft geen duizenden euro’s te kosten. En een mooi, degelijk horloge ook niet.

1 like

Leuk verhaal. Heel mooi horloge hoor.
Geniet van het moment en draag hem met plezier.

1 like

Heel tof! Mooie NA. Zelf ook ervaring met deze web winkel, niets anders dan lof voor hen!

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd!
Goedbedoelde tip… plaats geen dubbele foto’s.:grin:

2 likes

Mooi hoor, veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge :ok_hand:

1 like

Leuk verhaal, mooi te lezen hoe jij je enthousiasme uitdrukt. Erg leuk horloge! Mooie tip ook🤪 thx🙌

1 like