NA Union Glashütte

Eigenlijk voel ik mezelf als toen ik nog klein was toen ik met autootjes speelde maar ook poppen kleedjes aantrekken en schoentjes… acht zo ben ik nu verzot op andere dingen zoals horloges. Gisteren kocht ik deze naar mijn ogen geweldige Union Glashütte/SA. Dit horloge van Duitse makelij loopt perfect met zijn valjoux 7750 onder de kap wat wel nog Zwitsers is uiteraard. Nu, de duitsers kunnen er wel wat van hoor, zeker wat betreft de groep Glashütte. Vanaf de Nomos tot Glashütte zelf vind ik ze geweldig afgewerkt om nog maar te zwijgen van de A Länge & Söhne maar daar is de prijs dan ook naar. (evenwaardig of zelfs nog wat hoger dan Patek Philippe) Het horloge is voor mezelf te groot maar als ik moet kopen op mijn maat dan moet ik bij de afdeling eerste communicantjes zijn want mijn polsen zijn het enige wat door de jaren heen niet dikker is geworden. Wat beter verdeeld zou toch leuker geweest zijn. De band kon net klein genoeg gemaakt worden en het horloge zit lekker! Even nog een foto plaatsen en laat jullie meningen maar los!

47 likes

Mooi hoor :ok_hand: Datum staat nog op gisteren

Mooi horloge hoor.

Overigens is Glashutte geen groep, maar gewoon een dorp met een opmerkelijk hoge concentratie horlogemakers.

Klopt maar ze hebben een uitgebreid assortiment

De foto is ook van gisteren😋

1 like

Mooi horloge en mooie merk. Veel plezier ermee.

Dan is dat het :smile:

Mooi horloge. En leuk verhaal.

Mijn beste,

Een mooie aanwinst!!
Geniet er van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Zo leer ik nog eens wat. ff gegoogled en Ik heb zojuist gelezen dat er ±1000 horloge experts wonen in dat dorp. Op een populatie van 7000.

OT: Mooi horloge :ok_hand: Geniet er van.

Persoonlijk vind ik dat deze chrono’s veel weg hebben van Tag Heuer waar ook erg mooie modellen tussen zitten, alhoewel ze niet meer tippen aan het vroegere heuer die momenteel ook veel waardevoller zijn. Denk maar aan de Monaco.

Ja Glashütte staat er om bekend. Ik ga er toch vanuit dat heel wat van deze experts dan ook Zwitserse roots hebben!

Van harte! Bijzonder mooi horloge!

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

Heel fraai! :ok_hand:t2: Proficiat met deze aankoop. :+1:t2:

Heel veel draagplezier :+1:t2:
Mooi merk Union.
Ik was vorige week in Aken en zag daar deze Union horloges. Ik was wel gecharmeerd van de Noramis Chronograph Sport.

6 likes

Eerst ‘groep’ en nu dit. Doe jezelf een plezier en lees wat over Glashütte en zijn rijke historie. Lees dit aub niet als neerbuigend maar als aanmoediging. :pray:
De heer A.Lange staat aan de wieg van wat we nu kennen als dit speciale dorpje dichtbij Dresden en de bedoeling was om met de besten de concurreren. Ook met de Zwitsers:

Uiteraard een welgemeende proficiat met je nieuwe horloge :+1:

3 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe horloge. Mooi.

Heel fraaie aanwinst. Van harte gefeliciteerd!

Je zou ook kunnen stellen dat een passende Rolex voor jou maar de helft kost! #glashalfvol

Gefeliciteerd!
Geniet ervan!