NA : Universal Geneve Bata Best

Met deze aanwinst ben ik bijzonder blij. Het is het horloge van mijn opa, ontvangen voor 25 jaar trouwe dienst bij de Bata fabriek in Best. Het leuke van de gravering is dat mijn opa dezelfde initialen heeft en het horloge dus gewoon met mijn eigen naam gegraveerd is :smiley:

Met 35mm zonder kroon is het niet erg groot, maar aangezien mijn polsen behoorlijk geslonken zijn in omvang kan het prima. Bedankt voor het kijken!

11 likes

Mooie aanwinst, draag hem met trots! :sunglasses:
(Misschien het glaasje nog even polijsten)

1 like

Topmerk, leuk horloge, fijn aandenken. 35mm is prima

1 like

Heel mooi!

Een chic horloge van een topmerk met ook nog een emotionele waarde :slight_smile: Erg leuk.

1 like

Super!

1 like

Koesteren zo’n topper!

1 like

Mooie klok en een met een bekend verleden, koesteren! Ik wens je veel mooie momenten ermee!

1 like

Gefeliciteerd, prachtig merk en nog uit de tijd dat het gewaardeerd werd als je ergens lang in dienst was😁

1 like

Dat is een dure klok geweest, ziet er mooi uit. :+1:
Bata is volgens mij een schoenenmerk.

1 like

Jazeker, hier nog een klein stukje geschiedenis. https://nl.wikipedia.org/wiki/Bata_(bedrijf)

Ik heb zelf jaren in het Batadorp gewoond, uitkijkend op de fabriek :smile:

1 like

Heel leuk om te lezen !. :+1:

1 like

Heel gaaf en 35mm is prima draagbaar ook! Geniet er van!

1 like

Mooie vintage, wees er zuinig op :ok_hand:

1 like

Helemaal top.

1 like

Superhorloge met mooie geschiedenis en emotionele waarde! Leuk dat je hem in ere hersteld hebt.

1 like

Mooi horloge met een mooie geschiedenis.
De Bataafse was/is heel bekend hier. Wij gingen vroeger altijd naar de winkel bij de fabriek als we nieuwe schoenen moesten hebben.
Ik heb een tijd in Best gewerkt en kwam vrij vaak in de buurt van de Bata fabriek.

1 like

Leuke vintage met geschiedenis, koesteren!

1 like

Da’s een serieus horloge, emotioneel en horloge-technisch. Cool! :+1:

1 like

Mooi horloge met schitterend verhaal. Dragen en koesteren.

1 like