NA: Universal Geneve Polerouter s20214-4 & Polerouter only topic

Weinig mensen volgen dit topic ben ik bang

Is inderdaad een top ding!

2 likes

Dit was ook een leuke vondst. Vriendin is er ook erg blij mee :slight_smile:

7 likes

Ja dat is mooi spul

1 like

Ik droom al een tijd van een polerouter en sins kort heb ik er een, ik had er een door mijn vingers laten glippen waarvan ik nu nog spijt heb, het was een stalen met een zwart/bruine wijzerplaat, deze had een prachtige patina die uitzag als marmer maar lag helaas buiten mijn bereik.
Toen kwam deze voorbij op een veilig en ik bood de minimum prijs en heb daarna niet meer gekeken omdat ik er vanuit ging dat ik toch overboden zou worden, tot mijn verbazing had ik het hoogste bod. je ziet deze wijzerplaat niet zo veel maar ik vindt hem ontzettend mooi. Cal 218-2 en nummer 204605/9 helaas is de kroon en de gesp niet orgineel.


16 likes

Hij is tof :+1:t2:

2 likes

Ik vind het ontzettend charmante horloges. Veel plezier ervan!

2 likes

Ik vind die plaat ook heel gaaf, congrats !

1 like

22 likes

Lekkere NS heb je hier liggen :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wat een set :drooling_face:

Mooi! :ok_hand:

Wauw, heel mooi!

Na wat aanloopproblemen (vastlopende wijzer) draag ik deze Universal Geneve Polerouter Jet 20355/5 met heel veel genoegen. Ik vind het een bijzonder fraai horloge qua design. Ieder zijn smaak, ik hou nu eenmaal meer dan van dit soort gedistingeerde polsklokjes dan van die enorme pendules die erg in lijken te zijn – met alle respect voor de ongetwijfeld geweldige techniek.

Een paar vragen aan de kenners: zijn deze wijzers origineel en spreek je ‘polerouter’ op z’n Frans uit (pool-roe-té) of op z’n Engels (pool-raut-ur)?

Oh ja, en tenslotte: klopt het dat zo‘n fraaie microrotor een bescheiden gangreserve heeft? Nachtje uitslapen zonder opwinden lukt nog wel maar niet veel meer.

5 likes

Tof exemplaar heb je daar. De microtors hebben een zéér goede gangreserve, als 't goed is, cal. 69 zelfs 57 uur. http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&a&2uswk&Universal_69_0

1 like

Die 57 uur heb ik ze nooit zien halen, en de meesten toppen af rond de 40 uur. Een probleem is dat de microtor niet heel efficiënt opwindt, en dat veel microtors automaatdelen ook niet in de beste staat zijn. Ze laden dus minder op dan een modern uurwerk.

Je zou kunnen proberen het horloge te handwinden en kijken hoelang het blijft lopen.

2 likes

Ranfft toont gewoon de factory specs natuurlijk.
De mijne haalde wel 48 uur destijds. Of dat lukt met dragen en niet handmatig opwinden, hangt af van wat je achter je bureau doet.

1 like

Het kan ook. 40-48 uur. Maar de technische staat helpt uiteraard. Neemt niet weg dat je harder moet werken een microtor te winden dan een moderne 4r36 bijv.

Vandaar even handwinden en kijken. Vaak zijn de microtor asjes op.

1 like

9 likes

Tijdloze klassieker.

27 likes

Prachtig

1 like