NA: Universal Geneve zakhorloge

Geinig ding maar heeft iemand een idee hoe je hem open krijgt :sweat_smile:

24 likes

Hij is prachtig! Houd erg van deze stijl. Kun je wellicht de bezel/glas losdraaien of zo (schroefdraad)…? Foto van de zijkant helpt wellicht.

Very nice

Erg leuk zakuurwerk. Enjoy!

Mijn beste,

Mooi. Geniet er van.:ok_hand:

Wow prachtig

Heel fraai, gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand:
Het gros van de zakhorloges heeft gewoon een klikdeksel, dus zoeken naar een inkepinkje. Dit is er een zonder scharnier, dus inkeping waarschijnlijk bij 6 uur.

Maar het zou natuurlijk ook dat zeldzame exemplaar met een schroefdeksel kunnen zijn :grin:

1 like

1x meegemaakt!

1 like

Die bestaan inderdaad, dus altijd goed controleren voordat je ergens een mes tussen zet :grimacing: :sweat_smile:

1 like

:star_struck: Wat een mooie :watch: :+1: :clap: :clap:
Succes met het openen :nerd_face: :man_mechanic:
Groeten Iwan :motorcycle:

2 likes

Nee dat denk ik niet. Helaas. Ben er vrij zeker van dat het gewoon een klikdeksel is maar er is geen inkeping…

3 likes

Volgens mij zie ik hem daar gewoon zitten: :thinking:

Maar dat kan wellicht ook reflectie zijn o.i.d.

3 likes

Denk het niet. Daar zit geen naad. Zal nog een keer kijken maar je ziet/voelt duidelijk dat het achterdeksel eruit kan alleen krijg ik zelfs met het scherpste mes in huis geen grip

1 like

Gefeliciteerd

Toch ook gaaf om zo’n zakhorloge te hebben. Gefeliciteerd!

Heel mooi!

Was vandaag even bij Nico R en die kon hem open maken. Helaas toch tussen de ‘ribbels’ :wink:

4 likes

Binnenkant ook mooi :+1:

Alleen wel jammer dat er ergens weer iemand het nodig vond om een dikke duimafdruk op het uurwerk achter te laten :grimacing:

1 like