NA: Update en raadsel

Zojuist heb ik mijn nieuwe aanwinst via dit forum binnen! Het is een lange tijd geleden dat ik iets via dit forum had aangeschaft en dus een mooie gelegenheid om een korte update te geven en te kijken wie kan raden welk horloge het is :smile:

Ik ben altijd verbaasd geweest hoe snel het geraden wordt, ik zal het proberen niet al te makkelijk te maken!
De oplettende bezoeker van dit forum zal na de laatste tip moeten weten welk horloge ik ben aangeschaft :wink:.


Een ding is zeker: het pakketje was bombproof ingepakt! Nog een hele klus om deze uit te pakken, het leek wel een surprise van Sinterklaas. :joy:

Een aantal jaren gelden was ik erg actief hier op het forum. Elke dag keek ik meerdere keren of het forum en heb de overgang naar de nieuwe lay-out nog meegemaakt.
Hierna was ik aan een nieuwe baan begonnen en had niet meer dagelijks de tijd om het forum bij te houden. Ook heb ik het idee dat dit forum steeds actiever wordt en het aantal berichten elke dag niet meer te houden is.


Ok, dit is misschien een minder waardevolle tip dat de vorige foto. Om het niet te makkelijk te maken heb ik de naam van verkoper hier weggehaald :smile:

Een tijd ben ik nog actief geweest op Instagram. Het is daar erg leuk om alle foto’s te bekijken en zelf snel foto’s te delen. Dit begon ook steeds meer en meer tijd in te nemen, langzaam ben ik daar toen ook mee gestopt.

Het leuke is dat ik via Instagram in Amsterdam een internationale Gettogether heb meegemaakt. Zonder Instagram had ik niet geweten dat die er zou zijn. In een bescheiden clubje van nog geen 20 personen hebben we een geweldige avond gehad.


De derde tip: 4 pakketjes… Wat die Belgen allemaal met toiletpapier kunnen, geweldig! :crazy_face:

In plaats van alle topics hier bijhouden, ben ik ook meer op andere sites gaan kijken. Zo is de sales corner bij Omega Forums geweldig.

Tegenwoordig kijk ik veel videos op YouTube. Een van mijn favoriete is Watchfinder and Co. Op dit kanaal zie je prachtige macros shots bij niet al te lange filmpjes, dit in combinatie met het engels accent maken dat ik over elk horloge enthousiast word. Hier zouden ze mij nog kunnen overtuigen om een zeilboot te kopen, terwijl ik niet kan zeilen.


Voor nu de laatste tip, 3/4 pakjes zijn uitgepakt. Nu moet het te doen zijn… toch? :smile:

8 likes

speedmaster?

Speedmaster uit 2012 zonder originele stalen band?

Goede gok! Zeker gezien de zwart/grijze NATO strap.

Helaas niet goed geraden. Maar wel een goed idee om die NATO om mn Speedy te doen :smile:

Precista?

Invicta ?

2 likes

Precista, mooi merk, maar helaas niet het goede antwoord! :open_mouth:

1 like

Precies! :open_mouth:

Maar nee, zeker anders, ander model en merk.
En andere uitstraling. :confounded:

1 like

Vintage Omega Seamaster 300

Niet alleen op het horlogevlak kun je weer even vooruit.

Oeh, dat zou een mooie zijn! Misschien ooit…

Dan zou ik eerst een Omega Flightmaster nemen, voorkeur eerste generatie 911.

image
:drooling_face:

Ok, dan een laatste tip! :smile:

NU moet het toch zeker te doen zijn? :wink:

No 3 ?

1 like

image

Gefeliciteerd! Super, nu snel foto’s van het horloge :smile:

1 like

Zoals @Michael juist heeft geraden, is de nieuwe aanwinst:

Meistersinger No3

Prachtig horloge, van @Frederik81 overgenomen. Paar jaar geleden No1 gehad, handopwind. Deze toen tot mijn spijt weggedaan. Plan is nu dat deze voorlopig blijft. Het heeft toch wat, zo één wijzer :smile:

17 likes

congrats,mooie aankoop

1 like

Gefeliciteerd met de aanschaf. En ja, je tweede foto was genoeg om de Meistersinger te herkennen. Dit is één van de mooiste modellen voor mij, een soort van puristen-plaat. :slight_smile:

1 like

Zeker, prachtige plaat! En geweldig hoe de wijzer précies even breed als de indices is, als ze overlappen lijkt het een verlenging van de wijzer! Erg mooi en rustigevend zo :slight_smile:

Nice one :+1::ok_hand:

1 like

Mooi hoor, enjoy :ok_hand:

1 like