NA uurwerkenbeurs Vise Belgie

Ondanks ontmoedigende berichten toch naar Visé getogen om daar eens te kijken wat er te vinden was. @brunod liep er ook rond maar helaas zijn wij elkaar voorbijgelopen. Volgende keer dragen we een tag met het HF-logo. :smile:

Twee aanwinsten gedaan voor een allerzins redelijke prijs.

Allereerst een continental automaat met verstelbare bezel, maar thuisgekomen blijkt de secondewijzer er los in te liggen.

De tweede aanwinst vind ik de mooiste;

Een Edox handopwinder met blauwe wijzerplaat en speelse oranje secondenwijzer. Het horloge is geserviced door een gepensioneerde horlogemaker en heeft een nieuw glaasje gekregen. Allerzins een redelijke prijs betaald en een beetje meer frans dan papa fume une pipe doet dan wonderen.

3 likes

Allebei mooi en die secondewijzer zit er toch zo weer op!

Beide mooie vondsten.

Mijn beste,

Heerlijk, om z’on horloge beurs te kunnen afstruinen!!
En zo te zien een tweetal leuke aanwinsten.
Dank voor het delen. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Wat ik me nu afvraag is of die beurs daar een beetje te vergelijken is met de Rikketik. Zelfde aanbieders? Betere prijzen?

@jurgen Ik heb geen idee eerlijk gezegd omdat ik nog niet op de rikketik ben geweest. Mijn aanschaffen samen had ik voor 50 euro om een indicatie te geven.
Qua grootte moet je denken aan ongeveer 40 a 50 aanbieders dus relatief klein en merendeels belgische aanbieders en een enkele ollander.

24 april is de volgende beurs en er wordt aangegeven 60 exposanten, ps entree is dan maar liefst 25% gestegen naar 5 euri.

Ik moest daar in de buurt zijn en ben er ook even binnen gelopen. Erg kleinschalig, absoluut niet te vergelijken met de rikketik. Zowel wat betreft aanbod als bezoekers.

Bedankt! Misschien dat ik toch eens een keer moet gaan kijken.

@Jurgen : Laat maar dan weten :wink:
Ik ben nooit naar Rikketik geweest, maar heb met mensen besproken die beide kennen : Visé heeft absoluut niets ermee te vergelijken, 20 tafels in een school restaurant. Maar het is de grootste in deze hoek van België.

Zo kleinschalig heeft ook wel weer iets toch :slight_smile: Als het in de buurt is tenminste…

De Rikketik vind ik lekker groot en er is alles te koop (van gereedschap tot boeken, van rommel uitzoekbakken tot mooie accessoires en van 5 euro horloges tot 10.000 euro horloges. Dat vind ik juist erg leuk aan de Rikketik.

Dusseldorf en Keulen ben ik ook vaak geweest. Dat is altijd echt alleen maar horloges (en 1 stand gereedschap). Qua oppervlakte veel kleiner dan de Rikketik maar omdat het alleen maar horloges zijn denk ik uiteindelijk net zoveel aanbod.

Ben op een zondag morgen een keer naar Hamburg gereden (viel me tegen qua afstand :stuck_out_tongue: ) Daar uiteindelijk aangekomen bleek het een heel kleine beurs te zijn met iets van 20 kraampjes. Leuk om een keer te zijn geweest maar niet niet de moeite waard voor zo een lange reis. Daardoor waardeer ik de grotere beurzen wel weer meer.

En bovendien…hoeveel horloges koop je nou een beurs. Als je op een kleine beurs een schitterend horloge koopt voor het juiste bedrag kan dat de hele dag alweer de moeite waard maken toch :slight_smile: Misschien dan wel extra leuk.