NA: Vakliteratuur

Zojuist een bijzondere nieuwe aanwinst binnengekregen! :smile:

Vooral bijzonder omdat het een keer géén horloge is, maar een boek:
Mechanical and Quartz Watch Repair - Mick Watters

Hoewel al ±20jaar oud nog erg leuk om wat meer te lezen over onderhoud, maar vooral techniek en theorie achter de mechanica. Gelukkig is het “Quartz” gedeelte slechts een klein onderwerp van het boek. :sweat_smile:

Hier wat indrukken van het boek:

Zelf ben ik zeker geen horlogemaker, als “bezigheidstherapie” een enkele keer de- en montage van kapotte uurwerken (na afloop nog even kapot :wink:).

Blijft prachtig als de balans weer gaat tikken, of de kleinste schroefjes te zien :open_mouth:

Laatste foto is schroefje naast een korrel suiker.

Anyway: ik ben blij met het boek, leuk illustratief en duidelijke uitleg :books:

16 likes

Haha, herkenbaar; hier ook een - zeer - amateur-uurwerkmaker.

Dank voor de leestip, heb het boek net ook besteld via bol!

1 like

Wat een gave foto van de schroef naast een suikerkorrel. Dat biedt een mooi perspectief!

2 likes

Grappig, noet echt een bekend boek volgens mij (?), kwam het toevallig tegen bij de Slegte :+1:

Dankjewel! Zag ooit een foto van klein schroefje naast suikerkorrels :open_mouth: Dat moest ik natuurlijk ook doen :smile:

Ook een keer de losse onderdelen in een fotolijstje geplakt, misschien een keer herhalen en dan iets mooier plakken :sweat_smile:

2 likes

Mijn beste,

Altijd leuk en leerzaam!!
Ik wens je dan ook een “verdiepende tijd” met deze leergierige aanwinst. :closed_book:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like