Hallo, estorino hier, ruim een jaar op dit forum, maar nog niet voorgesteld. 45, papa van een bijna-kleuter en een kleintje van 4 maanden. Afgelopen jaren vrijwel altijd Garmin gps-horloges gedragen omdat ik een fanatiek hardloper ben. Twee jaar geleden werd ik aangestoken met het analoge / automatische virus toen ik op zoek naar een valentijnsgeschenk voor mijn partner uitkwam bij een Seiko SNK803 (die crème kleurige), dat was/is een succes. Daarna voor mezelf gaan zoeken, dat werd ook een Seiko, een “5KX” duiker. Geretourneerd, want vond ik toch te groot voor mijn dunne polsjes.

- G-Shocks zijn cool, maar in de praktijk draag ik ze niet (3x een g-shock gekocht en weer verkocht)
- Groter dan 40mm diameter horloges staan mij echt voor geen meter (oh blauw-witte Bulova Lunar Pilot, je bent zo gaaf maar veel te groot)
- 36-38mm diameter is mijn sweetspot
- Ik vind vooral mechanisch leuk en neem de afwijking van een zeg Seiko 4R36 of 7S26 op de koop toe, als ik de super-accurate-precieze tijd wil weten kijken kijk ik wel op mijn telefoon.
- Seiko is tof, ik kan makkelijk 20 Seiko’s aanwijzen die ik allemaal te gek vind.
- Squale is tof
- Looks zijn belangrijker dan specs
- Mijn collectie mag nooit groter worden dan de ruimte in mijn horlogedoos (6) minus 1.
Ik was al een tijdje aan het rondneuzen naar een semi-sportief, maar dressy horloge met een witte wijzerplaat, dat heb ik niet in mijn bescheiden collectie. Laatst bij een juwelier een supergave witte Presage gepast, maar vond ik echt te groot op mijn pols. Op de website van Christopher Ward kwam ik een nearly new C63 Sealander in 36mm tegen met een fijne korting. Ik ben er gelijk voor gegaan, ik had dit model al eerder gezien, ook op Youtube en ik vind het een sympathiek merk. Ik had hier de tip gelezen dat op de website de valuta op GBP moet zetten voor wat extra korting en klopte inderdaad. Zojuist mogen ontvangen aan de deur. Zeer goed verpakt in een mooie doos, al hecht ik daar weinig belang aan. En wat nearly new betreft, ik heb even het horloge even goed bekeken, maar ik zie nergens draagsporen…
Er zit een mooie leren band bij, maar ik heb voor nu gelijk een fijn Barton bandje gemonteerd die ik nog had en die staat inderdaad prima.
Ben er erg blij mee!