NA van de Aldi

Gisteren met de vrouw snel de Aldi binnengewipt voor wat kleinigheden in aanloop van de feestdagen. Sta ik bij de kassa en valt mijn oog op wel een heel bekende naam.
Voor minder dan 20 euro lag daar een Kienzle.
Natuurlijk kan je dat niet laten liggen.

Blijkbaar is kienzle (althans deze variant)een Oostenrijks bedrijfje geworden, wat ik vermoed dat gewoon een postadresje is voor een chinees bedrijf. Maar toch, leuk ding voor 20 euro en 3jaar garantie :joy::sweat_smile:

Ik moet hem nog eens open doen paar vermoed generische chinese quartz, verchroomde kast, RVS achterkant en lederen bandje, je kent ze wel 1mm leer op een hoop PU geplakt. De typische “echt leder bandjes”

Hier is de nieuwe Kienzle naast mijn NOS orginele Kienzle sport.

Ga ik hem veel dragen? waarschijnlijk nooit maar dat mag de pret niet bederven en het is wel geinig om dit soort dingen in de Aldi te vinden.

Misschien ga ik nog een keer terug want in het bijbehorende boekje blijkt er ook een flieger model te zijn, misschien is die er ook nog.

74 likes

Zeker geinig!

1 like

Gewoon leuk voor geen geld!

4 likes

Oh dat is wel leuk! Budget flieger…

Ziet er nog aardig uit voor €20. Een merk met Heritage uit 1822!

4 likes

In dat geval kun je hem beter bij de Aldi laten liggen.

21 likes

Waarom?

Waarschijnlijk nooit, wilt niet zeggen nooit.

Ik heb twee NOS Kienzle, 1 draag ik sporadisch, 1 nooit. Misschien gek maar ik vindt het wel een te gek idee dat iemand ooit de moeite gedaan zou hebben om een niet zo belangrijk merk in NOS te laten.

Misschien dat mijn zoon over enkele jaren deze Kienzle wel ziet zitten als dagdagelijkse horloge.

Wie weet.

4 likes

Gefeliciteerd met je prachtige uurwerk :+1:

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze leuke aanwinst!!
Ik wens je er een speelse tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Blijft bizar dat iets voor die prijs geproduceerd en getransporteerd kan worden. En dan moet er nog aan verdient worden ook.

2 likes

Geinig.
En…je hebt 'm al gedragen.
Veel afschrijven zal ie niet (absolute zin dan) :rofl:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Is het dan nog NOS?

5 likes

NO

1 like

Huh, je hebt hem al gedragen :thinking:

1 like

1 keer om de pols dus technisch ja, gedragen. Heb ik hem al een dag aangehad. Nee

NOS. new old stock. Technisch waren ze dat bij aankoop door mij.

Ik vindt de term NOS soms lastig maar hij dekt de lading het beste.

Dus ik heb er twee gekocht NOS, 1 draag ik, die is niet langer nos, de andere wel. Maar zijn ze dat eigenlijk wel. Wie weet heeft iemand ze in de winkel in de jaren 70 gepast… Is hij dan NOS of mint. Ze zaten allebei nog in de plastiek maar de doosjes waren niet verzegeld.

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Alleen in de fysieke winkel verkrijgbaar, dus allemaal in de rij :grin:

1 like

Mijn eerste (jongens) horloge was een Kienzle, ik schat 30mm. Deze laat ik even liggen. Veel plezier met je aankoop.

2 likes

Tsja, dat haal ik er dan weer uit en krijg daar dan een beeld bij :clown_face:

Leuk hoor, zo’n Kienzle. Maar deze kan niet in de schaduw staan van de Sport die je hebt. Dat is een erg leuk horloge.:+1:t2::+1:t2:

Nou vooruit, de Aldi Kienzle mag er naast staan.

1 like

En zo wordt het toch weer duurder, je boodschappen halen bij aldi.:wink:

4 likes