Gisteren met de vrouw snel de Aldi binnengewipt voor wat kleinigheden in aanloop van de feestdagen. Sta ik bij de kassa en valt mijn oog op wel een heel bekende naam.
Voor minder dan 20 euro lag daar een Kienzle.
Natuurlijk kan je dat niet laten liggen.
Blijkbaar is kienzle (althans deze variant)een Oostenrijks bedrijfje geworden, wat ik vermoed dat gewoon een postadresje is voor een chinees bedrijf. Maar toch, leuk ding voor 20 euro en 3jaar garantie
Ik moet hem nog eens open doen paar vermoed generische chinese quartz, verchroomde kast, RVS achterkant en lederen bandje, je kent ze wel 1mm leer op een hoop PU geplakt. De typische “echt leder bandjes”
Hier is de nieuwe Kienzle naast mijn NOS orginele Kienzle sport.
Ik heb twee NOS Kienzle, 1 draag ik sporadisch, 1 nooit. Misschien gek maar ik vindt het wel een te gek idee dat iemand ooit de moeite gedaan zou hebben om een niet zo belangrijk merk in NOS te laten.
Misschien dat mijn zoon over enkele jaren deze Kienzle wel ziet zitten als dagdagelijkse horloge.
NOS. new old stock. Technisch waren ze dat bij aankoop door mij.
Ik vindt de term NOS soms lastig maar hij dekt de lading het beste.
Dus ik heb er twee gekocht NOS, 1 draag ik, die is niet langer nos, de andere wel. Maar zijn ze dat eigenlijk wel. Wie weet heeft iemand ze in de winkel in de jaren 70 gepast… Is hij dan NOS of mint. Ze zaten allebei nog in de plastiek maar de doosjes waren niet verzegeld.