Leuke seventies skindiver/zwemmer
barst in het glas en weinig weerstand op de duikring, maar ook vriendelijk prijsje. Loopt tot nog toe prima (handopwinder). Ik vond eerst het vaalgroene bandje maar niks, maar ik raak er al aan gewend, dus ga die eerst maar opslijten en dan een tropic er op.Wat een grappige naam!
Van harte met je nieuwe aanwinst!
Dat is niet bepaald een leuke opmerking in een NA topic.
Mijn beste,
Plezante aanwinst hoor!!
Geniet er met volle teugen van.
Orologio Signaturis Temporis
70’s… dat was ongeveer de tijd dat ik wat interesse in horloges kreeg. Leuk man!
Shit man! En je kunt er duidelijk niet tegen, te merken aan je opmerking hier.
Volgende keer gewoon een cola zonder suiker en met een rietje, ok?
Aam TS: congrats, leuk duikertje.
Leuk horloge en leuk dat je het vond op Rikketik.
Gaaf ding ook leuke wijzers!
Ik vind de uurwijzer minder, maar verder de wijzerplaat, becijfering, minuutwijzer en duikring helemaal zoals ik het zocht. Heb nog maar één ander horloge van dit merk gevonden, een gouden dresser op Chrono24.
Primato(ch)? Leuk horloge, een tropic zou 'm niet misstaan.
Komt er ook op, maar nu vind ik dit bandje nog even leuk. Zal niet lang duren, want de kwaliteit is zeer matig.
Leuke aanwinst
Leuk zo vondst op de Rikketik, lekker van genieten en eventueel even een ander glaasje erin laten zetten mocht je willen gaan zwemmen😀
Zwemmen zal ik er zeker niet mee, of ok doe hem af of ik draag dan een SKX of Amphibia, maar een nieuw glaasje denk ik wel als ik het horloge een onderhoudsbeurt laat geven. Het hele plaatje bevalt me zo dat ik het dat wel waard vind. Ik laat dan natuurlijk ook pakkingen vervangen en in ieder geval ook testen op waterdichtheid.
Ben je dan al misschien niet te laat? Bedoel als jij het horloge draagt en je gaat je handen wassen en er komt per ongeluk water op het glas en het lekt in de dial, dan zou ik niet vrolijk worden en wordt de onderhoudsbeurt er ook niet goedkoper op… en zoals je zelf al aangeeft is het waarschijnlijk niet water dicht dus dan zou ik het helemaal niet doen… nogmaals dat is mijn persoonlijk mening en in mijn beleving zal dat nooit gaan gebeuren ook al zijn het duikhorloges.
Ligt er natuurlijk wel aan wellicht glas erin zit. Saffierglas is hardste soort wat er bestaat volgens mij. Mineraal glas is ook behoorlijk sterk alleen zie je daar wat sneller krassen op wat niet het geval is bij saffierglas
Dit soort (goedkope) horloges uit de jaren 70 heeft standaard plexiglas. Het risico op binnendringen van water is niet groot. Ik doe mijn horloge altijd af bij de afwas en hou mijn arm met het horlogeglas tegen mijn rug als ik in de regen buiten moet lopen zonder jas, af anders onder mijn jas. Van jongs af aan gewend. Ik doe dat zelfs als ik een duiker om heb om de gewoonte er in te houden (zoals ik ook richting aangeef als er geen ander verkeer in de buurt is). Ik heb ook vintage horloges met schoenpoetsdooskastjes en ook daar nog nooit water in gehad. Komt wel goed dus, en schade die al veroorzaakt was voor ik hem kocht kan ik er ook niet meer mee voorkomen.
@Nobler Ik heb een primato superslim.
Fijn horloge om te dragen. Je ziet ze inderdaad weinig.
Ps erg leuke diver inderdaad!
gefeliciteerd met je NA, beetje opknappen maar dan heb je ook weer een leuk horloge uit de jaren 70. Veel draagplezier en voor de zekerheid nog even drooghouden
Leuke aankopen wat ook de charme is van deze beurs. Hou de HF leden op de hoogte. Wanneer is de volgende beurs? Kunnen de HF leden het in de agenda plaatsen.