Beste HF lezers,
Laten we beginnen met een frisse rustige vibe nummer:
Ik ben al een tijd aan het rondkijken in de JDM wereld naar de Seiko 5 Sports Field GMT SBSC009. Toen Seiko bekendmaakte dat dit model ook buiten Japan zou worden gelanceerd onder de naam Seiko 5 Sports Field GMT SSK059K1, kon ik het niet laten om hem toe te voegen aan mijn collectie, na het vertrek van mijn Seiko Field zonder GMT.
Ik vind het een frisse 39 mm field watch van Seiko. De korrelige witte wijzerplaat met opgelegde zilveren indices en de oranje GMT- en secondewijzer vormen samen een mooie toevoeging.
Wat me direct opviel, is de bracelet die stevig aanvoelt en erg comfortabel om de pols zit. Thanks Seiko voor de micro adjustment gesp ![]()
Zelf ervaar ik horlogekasten boven de 13 mm vaak als wat te dik, waardoor het draagcomfort voor mij minder wordt. Daarom alle complimenten aan Seiko, want bij dit model heb ik dat gevoel totaal niet.
Ik vind dit een zeer geslaagde Field GMT-watch van Seiko, vooral voor mensen die veel reizen of graag in de natuur zijn. Enige minpunt vind ik de hardlex keuze van Seiko, maar dat neemt niet weg dat het een zeer geslaagde Field GMT watch is. Hey! Niet te vergeten en dit voor onder de 500 !
Tot slot wordt dit model vaak vergeleken met de Rolex Explorer II. Vindt het leuk om verhalen hierover te lezen en de vergelijking video’s te bekijken.
Iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen mening over: de een vindt van wel, de ander niet. Ondanks dat het een feit is dat beide horloges kwaliteit uitstralen, ervaar ik het vooral als een glimlach met een knipoog van Seiko ![]()
Tijd voor wat foto’s ![]()
Om de pols ![]()