NA: van Oris naar Oris

Na een ruime tijd twijfelen of ik de Aquis ging flipperen toch bij Oris gebleven en de Aquis ingeruild op een Sixty Five.

Het aparte is dat ik enkele maanden geleden beide horloges bij de juwelier heb gepast en toen een duidelijke voorkeur voor de Aquis had. Deze voelde als meer bang for buck… Nu voelde de Aquis eenmaal in bezit ook echt aan als meer horloge voor het geld, maar dit werd tevens zijn nadeel, ik vond m niet al te lekker dragen. Op rubber zat ie op een of andere manier altijd in het gedrang met de ‘knobbel’ en op staal was ie gewoon best een zware jongen.

De 65 bleef na zijn aankondiging op Basel vorig jaar echter lonken en aangezien ik Oris gewoon een sympathiek merk blijf vinden, maar toch graag een maatje kleiner wilde gaan was de 65 natuurlijk een logische stap. Naast het formaat merk ik ook dat ik de ‘vintage’ plaat leuker en makkelijker te combineren vind dan de oranje Aquis.

Ik heb de 65 nu 2 dagen om de pols en ben geheel overtuigd! Formaat, comfort en looks (vooral domed glaasje vind ik super!) zijn wat mij betreft helemaal top! Nu alleen nog voor een paar leuke banden kijken al draagt de tropic style band erg lekker moet ik zeggen.

Genoeg gepraat, plaatjes!


Explore Erik Coenen

Explore Erik Coenen Explore Erik Coenen Explore Erik Coenen Explore Erik Coenen
30 likes

Mijn beste,

Het enthousiasme straalt ervan af.:sun_with_face:
Goed hoor!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Hoi Erik,
Leuke klok ook die Sixty Five maar de Aquis is tegenwoordig toch ook 40mm?

Klopt ,maar ik had de 43mm versie… en als je dan toch gaan flipperen :wink:

Dit hele relaas is overigens niets ten nadele van de Aquis, blijf het een topper vinden!

Dit is toch ook wel een mooi klokje hoor proficiat . :+1:

1 like

Je hebt gelijk Erik.
Het moet naast er leuk uitzien ook nog lekker zitten! :grin:

Goed gedaan en veel plezier ermee! :+1:

1 like

Dit is ook een leuke hoor, al moet ik persoonlijk erg wennen aan de vertekening door het bolle glas, mijn Magrette wannabe :blush: Bronze heeft dat ook maar hier lijkt het nog erger. In ieder geval veel plezier met je nieuwe Oris.

1 like

ik heb nu dan ook wel de nadruk er op gelegd met deze foto’s moet ik zeggen.

Daarbij, wie kijkt er nu naar z’n horloge om te weten hoe laat het is :wink:

1 like

Begrijpelijke inruil, de aquis date is echt een zware jongen.

Veel plezier met je nieuwe aanwist.
Kunnen aardig wat banden op.

1 like

Heel gaaf, lekker vintage ‘vibe’ en inderdaad bergen banden-opties. Het is misschien niet heel origineel maar ik denk dat een vintage lederen band met van die stiksels ‘buitenom’ hier mooi op zou staan.

Zoiets bedoel ik.

Groeten,

Stefan

1 like

Ben indd naar zo’n band aan het kijken ja. Alleen nog niet er over uit welke tint bruin het moet worden.

Deze optie vind ik btw ook wel leuk:

5 likes

Goede keuze! En een lekkere banden swapper. Ik hoop dat je hiervan lang kan genieten!

Geweldige keus veel meer vintage uitstraling tegen de Aquis .
Mooi die laatse band staat hem zeer goed.
Geniet ervan

Wacht maar tot je die nieuwe 65 ziet :wink: dan ben je meteen verkocht…ik iig wel

12 likes

Prachtig ding! Ik heb er ook aan getwijfeld. Of een Zodiac Seawolf 53 skin. Heel veel draagplezier.

Valt best mee.

Btw, Eric, gefeliciteerd ermee. Echt een leuke duiker.
Goed dat je daarmee ook bij Oris kan blijven. Echt wel een fijn en onderscheidend merk

Oris, for real people.

Elf.

1 like

Ik blijf die 65 mooi vinden…
Veel plezier ervan.

Mvg. Bertjan

1 like

Verdrie, ik begin die Oris-sen steeds mooier te vinden…

1 like

Mooie klok! Geniet ervan

1 like

Heerlijke klok en een mooie maat! Ik ben nog steeds erg blij mee!

1 like