NA: Van verafschuwen jaren geleden, en nu gekocht....

Ik kan eindelijk weer eens een NA topic aanmaken!

Grappig verhaal over het horloge / merk. Het betreft een Casio (G-Shock). Toen enkele jaren geleden mijn interesses in horloges begon, stond dit merk (submerk) G-Shock nog al laag op de boodschappenlijst. Ergens onderin wel te verstaan. Ik heb minimale polsen, praktisch alle modellen waren véél te groot, dacht ik. Ook waren de horloges veel te druk voor mij, veel te veel knoppen, tekst en bedrukkingen overal op het horloge.
Het eerste horloge werd daarom ook een vintage Omega dresswatch van rond 1978, 35mm wel te verstaan.
Weer enkele maanden later was ik weer hongerig voor iets nieuws, over een maand was het mijn 20e verjaardag dus besloot ik een Rolex 16014 te halen (1980), zonder bijzondere reden gekocht. Weer een klein jaar verder, en ik wilde mijn bachelor diploma en de reis naar Amerika vieren, een Tudor BB58 werd aangeschaft.

Nou, waarom doet deze tijdlijn ertoe? Als je goed kijkt worden de horloges steeds een slagje groter, drukker of gewaagder. De Omega dresser is erg formeel. De 16014 een mooie mix tussen formeel en sportief. De Tudor natuurlijk sportiever en, ook, ietsjes groter.
Ook ben ik simpele quartz horloges simpelweg meer gaan waarderen. En het valt niet te ontkennen dat Casio een geweldige geschiedenis heeft als het om horlogerie gaat, met betaalbare horloges die vele gedragen hebben. Ook heb ik helemaal geen horloge voor in de sportschool, en deze kan wel tegen een stootje. Omdat ik voor een jaartje in Chicago verblijf, is de GMT functie ook handig (die ik nog moest instellen).

Het aangeschafte horloge betreft de welbekende ‘Casioak’. Dit is van de hele G-Shock lijn in mijn optiek wel de meest ingetogen. Compleet zwart waardoor de bedrukking slecht te zien in. Ook de dial is voor G-Shock termen erg minimalistisch. Het formaat is ook goed te doen. Tot nu toe echt erg tevreden mee!

Nou, lang verhaal kort, hier wat fotootjes!

43 likes

Beste uitvoering als je het mij vraagt.
Draag mijne ook vaak, ook ideaal voor tijdens het sporten. Ik kan het alleen niet laten om die krengen steeds uit elkaar te trekken :grin:

27 likes

Heel stiekem vond ik dit model ook wel gaaf, maar is tóch net even te uitgesproken. Kleine guilty pleasure blijft het stiekem wel. Oh, en prijs technisch niet ‘heel scherp’ geprijsd op zn 650 euro.

Zelfde met die Skittle Casioak. Stiekem wel heel gaaf

10 likes

Heel gaaf gedaan! :ok_hand:

1 like

Nice watch, Casio is altijd goed!

1 like

Ja hè, die is wel tof. Maar geen 650 Euro tof mijn inziens.

Thanks! Vind hem zelf ook erg leuk.

Dankje!

1 like

Gefeliciteerd met je NA.

1 like

Ik ook, al denk ik dat we een andere definitie van simpel aanhangen, ik vrees dat ik zo’n saaie 100% analoog-ridder ben;

Daar begin ik vraagtekens op te werpen. Soit, ik draag meestal horloges met stoffen of stalen band wanneer ik sport, maar ik heb nog nooit iets in een sportschool gedaan waar zelfs grootvader’s horloge niet tegen zou kunnen. Voor mij ligt het gevaar eerder in de tuin op de loer, of op vakantie.

Uit nieuwsgierigheid, wat doe je in godsnaam in the gym?

Ik heb in 25 jaar reizen en 3 jaar in een andere tijdszone gemerkt dat je toch na een dag of wat op lokale tijd leeft, en dat tweede tijdszones meestentijds niet veel toevoegen. Maar soit, ik vind GMT horloges hartstikke cool. :slight_smile:

Hij is inderdaad, voor een G-shock, redelijk te pruimen. Veel plezier er mee, man!

Maar hoe is Chicago? Dit verhaal was zo veel geiniger geweest met een pols shotje ergens in de stad en wat meer achtergrond. :slight_smile: De mens achter het horloge, zeg maar. :slight_smile:

2 likes

Grappig, ik neem mijn Casioak altijd mee naar het sporten, maar doe hem vervolgens altijd af😅

2 likes

Wild met de gewichten smijten. Blijf bang voor te veel krassen op de kast/band. Ook krijg ik iets wat dikkere polsen door het ‘intensieve’ sporten. De Tudor heeft geen verstelbare band, en zit standaard al wat strakjes. En tja, met een vintage Rolex om sporten, hmm, nee. Overigens ligt de Rolex nog in Nederland ook.

Ik sta nog in nauw contact met het Nederlandse thuisfront. Ook al is mijn wiskunde erg goed, mijn hoofdrekenen is minimaal. Continu de tijd omrekenen, wat een karwei…! Zonder grappen en grollen, zal iets makkelijker zijn als ik het snel op mijn horloge kan zien, want inderdaad mijn hoofdrekenen is niet heel snel :joy:

Eerder, hoe is Amerika, antwoord, geniaal. Ik geniet hier echt uitermate. Uitgaan is hier nog compleet mogelijk, dus elk weekend ben ik wel in het zo genoemde ‘Wrigleyville’ of ‘River North’ the vinden. Het werk wat ik hier doe is wat matig, ze leggen de verwachtingen in mijn optiek veel te laag. Als ik een halve dag horlogeforum lees, nog wat Netflix kijk en dan wat ga doen krijg ik alsnog te horen ‘Outstanding job!’.
Ik had graag een wrist shot willen maken in downtown, helaas woon ikzelf in de suburbs, zn 25 mile van de stad vandaan. Betekent niet dat de G-Shock er nog een keertje komt, ik probeer wel elk weekend naar de stad te gaan. Moet wel te kennen geven, ik denk dat de Tudor voor het nachtleven de voorkeur zal genieten.

5 likes

Leuk horloge :+1: Gefeliciteerd

Ook leuk om te modden

3 likes

Hahaha geniaal! Dat is nou echt de Casioak :rofl:

2 likes

Leuk man. Blij dat je daar een leuke tijd hebt. :+1:

1 like

Leuke aanwinst :+1:

1 like

Zo zie je maar, zelfs op jonge leeftijd, met een serieus overwogen collectie, kom je toch een keer op een G-Shock uit :wink:

1 like

Wat gaaf ! Heb je die kleuren zelf erop gezet ? Hoe ?

1 like

Die zeker weten niet. @GiveMeYourDough heeft wel hele collecties met zelf opgezette kleuren.

Die waar je nu naar refereert kan je vinden als je G-Shock Casioak Rainbow intikt. Kost wel zn 650 euro…

1 like

Thanks Ferry!

1 like

Super gaaf.

1 like