NA Vapaus Veli

Lang getwijfeld of ik voor deze aanwinst een NA zou schrijven. inmiddels zijn we zover in de tijd gevorderd dat er nauwelijks meer sprake is van een NA (eerder een OA), maar omdat ik deze hier nog niet heb getoond doe ik dat toch. Ik neem de vrijheid even.

Maestro, muziek:

Goed, waar gaat het om? Ik was op zoek naar een zwarte dresser. Iets Bauhaus-achtigs. Althans, ‘op zoek naar’ moet je bij mij opvatten als “als ik er ooit nog eens tegenaan loop dan lijkt me zoiets wel mooi”. Dingetjes die zich in het achterhoofd planten zeg maar. Een Hamilton Intra-matic en een Max Bill speelden ook in mijn hoofd maar die kwamen niet op mijn pad. Deze Vapaus Veli voldeed aan mijn eerdere wensen.

Vapaus is een leuke Engelse microbrand, opgericht door de broertjes Laing. Geen echte dresswatch voor de purist, getuige de datumcomplicatie en de secondenwijzer, maar dat drukt mij de pret niet. Deze Veli is een 38mm horloge met zwarte plaat, minimalistisch zou je kunnen zeggen (of saai, wat u wil). Dat deze is voorzien van een Sellita SW215-1 Elaboré zonder kijkglas aan de achterzijde was eveneens een dikke plus; dat zorgt er voor dat het geheel mooi plat blijft. Deze past dus met z’n 9mm dikte fijn onder de overhemdsmouw.

De L2L is overigens 44mm en de lugbteedte meet 20mm. Mooi in balans allemaal.
De lugs zelf zijn L-vormig, ‘vintage inspired’ volgens Vapaus zelf, en daar kan ik wel in meekomen. Het glas is een fraaie domed saffier.

Bon, zoals gezegd niet echt supernieuw, maar deze aanwinst zich voor mij al wel bewezen. :blush:

Meer plaatjes:

Plaatje van het uurwerk van de Vapaus website:

Bedankt voor het lezen :pray:

28 likes

Mooi evenwichtig horloge! :ok_hand:

1 like

Een prachtige aanwinst en met mooie foto’s :+1:

1 like

Mooi! Ik heb een net andere uitvoering…

4 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Nooit eerder van Vapaus gehoord maar ik vind het een erg mooie dresser! Ook al heeft ie dan datum en grote seconde wijzer, alles is heel mooi in verhouding. Veel plezier ermee!

1 like

Betere foto…

4 likes

Dank jullie wel :pray:

Die is ook echt meer dan prachtig.:ok_hand:t2: Bijzondere wijzers ook. De meshband staat 'm goed.

3 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze fraaie aanwinst!!
Mooie serene wijzerplaat!!
Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

:ok_hand:Mooie aanwinst

1 like

Gefeliciteerd. Zolang het geen Super Oude Aanwinst is heb je geen probleem.
Tof horloge. Veel draagplezier.

1 like

Mooi !

1 like

Gefeliciteerd. Mooi horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Dank! :pray:

3 likes

Gefeliciteerd

1 like

Terecht dat je hem alsnog laat zien, mooi horloge!

Merci! :+1:t2::blush:

bestaat er mogelijk ook een topic ‘oude aanwinsten’ :thinking:

Ja! Jouw horloge overtuigt mij. Mooie stijl. Gefeliciteerd en veel genoegen ermee.

1 like

Dank je wel! :pray: