Na veel jaren wachten; update met kast opener

Vandaag heb ik een stuk waardelos (en waardevol) erfenis gekregen.
Mijn eerste groot vader is in 1962 gestorven, 2 jaren voor mijn geboorte.
De tweede toen ik 5 jaar oud was. De bijna enige herinering die ik heb was toen ik op zijn knie kwam en zijn zakhorloge luisterde.
En vandaag heb ik van mijn Oom en Tante de dagelijk armband horloge van mijn eerste grootvader gekregen. Die horloge kende ik voor een paar jaren, en ik had gevraagd, als zij die niet meer wilde, aan mij te denken.
En nu is het hier en zal niet meer vertrekken.

Vandaag was een mooie dag !
BD

42 likes

Mooi verhaal!
Proficiat!

1 like

Heel waardevol zulke erfstukken met emotionele waarde. Koester het bezit, zou ik zeggen.

1 like

Mooi stukje geschiedenis. ik heb zelf ook het horloge van mij jong overleden opa die ik ook nooit heb gekend. Herinneringen heb je er dus niet aan, maar toch een tastbaar stukje geschiedenis. Veel plezier ermee en gewoon af en toe een keer dragen. :thumbsup:

1 like

Prachtig verhaal! Koester het horloge.

1 like

Dit zijn aanwinsten die niet in geld zijn uit te drukken en toch heel waardevol kunnen zijn. Van harte met dit erfstuk en koester m. :sunglasses:

1 like

Ik ken u alleen van de posts op dit forum, maar weet zeker dat dit erfstuk nu in goede handen is gekomen. Proficiat en koester het!

1 like

Mijn beste,

KOESTEREN. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Fantastisch!!! Koesteren!!! :+1:

1 like

Waardevol! Geniet ervan!

1 like

Prachtig! Dit zijn ook bij mij het soort horloges waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat ze nooit weggaan (zolang ik er iets over te zeggen heb, althans…)

1 like

Leuk voor je!

Heeft de Foresta een stalen kast? Je fotografie is nog niet optimaal :smile: Misschien kun je met lampen uit diverse richtingen wat verbeteren, maar daglicht is nog beter. Al een foto van het werkje?

Rolex Submariner… € 5500
Grand Seiko… ¥ 380000
Opa’s horloge… Priceless

1 like

Nice en ontroerend!!

1 like

Mooi verhaal en weegt niet op tegen welk ander horloge dan ook.

1 like

Mooi verhaal brunod en een prachtig doorleefd horloge in alle opzichten. Kan geen Patek tegenop!
Bedankt voor het delen met ons.

1 like

Foto was met zon licht genomen en een zwart glas achtegrond; het is een gouden kast 20 µm., NL geel goud. Ik zal zeker meer foto maken als ik de kast open om de beweging te kunnen kijken :wink:

Mooie story, wees er zuinig op.

Vandag met de kast opener, zoals beloofd een paar nieuwe fotos.

:slight_smile:

2 likes

Gefeliciteerd! Heerlijk moment…

1 like