Nog geen maand geleden besloot ik om sinds een lange tijd mijn eerste horloge te kopen. Ik was een maand aan het meelezen op HF en ik werd steeds enthousiaster van alle berichten van de forumleden.
Er zijn zoveel leuke aspecten aan horloges dat het eenvoudig is om iedere dag iets interessants te bekijken. Goedkoop of duur, quartz of automatisch, alle modellen en merken, vintage of nieuw. Duiker of pflieger, tropicalband enz. Ik vind het een prachtige wondere wereld en je wordt er stiekem hebberig van!
Ook marktplaats had door dat ik naar horloges aan het kijken was. Elke keer als ik de applicatie opende, zag ik een hoop voorstellen van advertenties met horloges.
Ik zie deze maand dus dagelijks veel mooie horloges en ik werd gretig. Voordat ik mijn Citizen Tsuyosa onder de kerstboom vandaan heb kunnen halen wilde ik nog een model aanschaffen.
Waarom geen vintage? Waarom niet eigenlijk? In de zoektocht op marktplaats kom ik in contact met @rudolfvandooren die heeft 5 foto’s online staan en de Velona trekt mijn aandacht direct.
- Mooie dial
- Leuke indices
- Goud is nooit fout
Er volgt een vermakelijke berichtenwisseling en we komen een prijs overeen. In de tussentijd zoek ik op dit forum naar wat achtergrond informatie over het merk.
Velona only Hier zie ik een prachtig gelijkwaardig model van @M_Singer met een rode dial. Daarnaast valt te lezen over de huismerkstatus van de V&D. Veel meer kan ik niet vinden, maar ik blijf enthousiast.
Gelukkig is het horloge eindelijk binnen en ik ben een tevreden man. Rudolf heeft het glaasje vervangen, was een gezellige verkoper en het horloge ziet er echt fijn uit wat mij betreft.
Als iemand nog informatie over het Velona 2800 model beschikbaar heeft, dan hoor ik het graag, maar ik ben er voor nu uitermate blij
Foto’s hieronder: