NA Venezianico Nereide Ceramica with white dial 42mm diver

Om een of andere reden had ik bedacht dat ik een wit horloge met een donkere duikring wilde, en zo startte mijn zoektocht. Uiteindelijk bleven er twee over.

De eerste was een Breitling SO 42mm heritage
image

En de tweede kandidaat betrof een B&M Clifton club 42 white
image

Beiden op rubber, want ik vind die stalen bandjes soms wel mooi, maar ze zitten me gewoon niet lekker op dagelijkse basis in de praktijk.

En toen kwam ik bij toeval dit Microbrand op het spoor: Venezianico… Wát een leuk merk in het algemeen, maar in het bijzonder het prachtige witte 42mm exemplaar van de Nereide. Dit is het perfecte midden tussen de Breitling en de B&M en dat voor een (heel) veel vriendelijkere prijs. Met een L2L breedte van 22m, en een L2L hoogte van 49mm, vind ik de verhouding erg geslaagd. Hij draagt en oogt daardoor niet te groot op mijn 18cm pols, zeker ook omdat hij ‘slechts’ 12,5mm dik is.

Ik heb ervoor gekozen het witte rubber te vervangen voor de zwarte en de stalen band er ook bij te houden. Foto’s met staal voeg ik nog wel een keer toe, hij kwam op rubber binnen.
Hij lijkt vooralsnog heerlijk te zitten (maar moet dat nog aankijken natuurlijk). De rubberen band voelt vrij flexibel aan (ben benieuwd naar de duurzaamheid, ik heb er iig 2 voor de zekerheid) en lijkt echter wel (iig op de foto) een vuilaantrekker te zijn.
Oja, en niet onbelangrijk, de bezel draait heeel relaxt…

Onmogelijk om dit zonder stofjes te fotograferen maar hierbij heb je iig een indruk.

53 likes

Hele mooie aanwinst met die prachtige witte plaat en de zwarte rubberen band :ok_hand:t2:
Gefeliciteerd!

1 like

Toffe aanwinst! Veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze sportieve verworvenheid!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie klokjes. De Nereide heeft wel wat weg van een Seamaster vind ik.

1 like

Waar ligt dat aan dan?

Erg mooi horloge trouwens, gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Netjes hoor :+1::+1:

1 like

aan mij. Ik heb diverse geprobeerd, ook die van Omega zitten niet lekker. Iets met merkjes in kraag van kleding…

1 like

Tof :ok_hand:. Proficiat met de keuze en de NA an sich

1 like

Mooi horloge, geniet ervan :wink:

1 like

Mooi horloge. Gefeliciteerd!

1 like

Mooi man! Vind het merk ook wel iets hebben, zeker dit model!

1 like

Even gekeken op de website, mooie hirloges met emaille wijzerplaat, keramische lunette, Selitre uurwerk.
Top voor die prijs!

1 like

Heel tof! Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met NA :ok_hand:t2:

1 like

Mooi horloge!

Witte plaat was voor mij altijd een no-go.

De laatste paar weken trek ik steeds meer naar dit soort platen toe. Zeker als het contrast met wijzers, indices en de bezel mooi in balans is zoals bij deze Nereide.

1 like

Erg mooi, door die witte plaat zou je bijna van een sjieke duiker kunnen spreken

1 like

Mooie aanwinst

1 like

Bella!

Geniet ervan!

1 like