NA: Venezianico Nereide GMT/ Emirates LE

Van mijn goede vriend en gewaardeerd HF lid @JohnvdT wederom een mooi horloge overgenomen.

Zie hoe mooi die parelmoeren wijzerplaat is en niet te vergeten hoe mooi de bezel erbij past. Mooi afgewerkt en zie hoe mooi de kast en de band, afgewisseld met zowel matte delen als gepolijste delen. Met die wijzerplaat kan je mooi spelen met het licht. Beetje uit het licht lijkt de plaat goudkleurig, laat je het licht erop schijnen dan zie je de parelmoeren accenten op de wijzerplaat.
Wijzerplaat is met de hand gemaakt, hoe knap is dat?

Wederom een leuke aanvulling op mijn collectie waar ik heel blij mee ben.
Hij zit lekker om de pols met die stalen band, denk dat ik daar geen leren band op zal zetten. Voor mij is hij gewoon een mooie combi en af.

Denk dat het voorlopig wel even het laatste horloge is wat ik koop, maar ik durf het niet te beloven :smile:.

Eerst natuurlijk de specs:

dial: 39mm staal
Lug to lug: 45,5 mm
wijzerplaat: parelmoer mozaiek
Super luminova
Geschroefde kroon
Saffierglas met AR coating
Bezel: 120 kliks BK7-kristal
uurwerk: NH34A
functies: GMT en Datum
band: Canova RVS
20 ATM

Nu dan de foto’s, heb ik zelf gemaakt en dat is te zien :wink:. Had hem eerst goed moeten poetsen, maar ja ben lui he :smile:. Voortaan maar weer aan Assie overlaten :grin:.

Maar Ferry is weer blij, kan ik af en toe wisselen met een ander horloge big smile.

Italiaans merk, gemaakt in Zwitserland en op de case back een Arabisch tafereel. Jaja, de horlogerie kan er wat van haha. 1 van die kamelen heeft John over laten komen geloof ik, hij wilde een kamelen bandje:-).

Maar Ferry is weer blij, kan ik af en toe wisselen met een ander horloge big smile.

Is ie mooi of is ie mooi?

46 likes

Heel erg gaaf! Unieke kleur heeft ie ook.

2 likes

Gave aanwinst Fred. Gefeliciteerd met deze prachtige NA. Toffe dial. Neem je de gehele collectie van John over?

2 likes

Gefeliciteerd! Is inderdaad mooi :+1:

2 likes

Mooi!!

2 likes

Zal ik het nog eens met hem over hebben om die oude meuk over te nemen :rofl: :rofl:

2 likes

Gefeliciteerd met deze wiskundige schoonheid! :fire:
Veel draagplezier.

Had ik je de Cursus Arabische Cijfers al geapped voor de bezel?
Gewoon van links naar rechts lezen. :blush:

IMG_0850

Heb ook nieuw spul hoor. :wink:

Als je dat overneemt haal ik een Porsche 911 en zijn we sneller bij de Rikketik!

2 likes

Hij is mooi, wederom van harte gefeliciteerd met je/jullie prachtige uurwerk en veel draagplezier toegewenst.

1 like

Ha John, die kon ik al hoor. Had ik je de muntenverzameling moeten laten zien toen je hier was :wink:. Maar altijd handig voor andere leden :smile:

Heb jij toch niet nodig, je nog altijd die Lamborghini in je schuur. Maar ja, rijdt wel duur met de prijzen van de benzine. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi! Dikke klok (letterlijk?)
Geniet er van zeg

1 like

Met klok bedoelde ik horloge uiteraard :innocent:
Kan nog niet editten

1 like

Mooi , gefeliciteerd

1 like

Mooie Fred, kleur geïnspireerd door het woestijnzand. :wink:

1 like

Mijn beste,

Wat een beauty👌
Ziet er magnifiek uit!!
En zoals gezegd, fraaie kleur.

Geniet er van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Stukje achtergrond van de wijzerplaat:
Deze specifieke techniek vereist een complex productieproces. Het begint met de selectie van de fijnste parelmoeren, die vervolgens in fragmenten van specifieke afmetingen worden gesneden. Elk fragment wordt nauwkeurig gekleurd met behulp van geschikte pigmenten. Tot slot worden de individuele tegels met de hand geplaatst en op een messing oppervlak aangebracht, waardoor een ingewikkeld mozaïek ontstaat dat elke wijzerplaat de charme van het Midden-Oosten geeft.

4 likes

De plattegrond van Venezië, zit die achter het deksel?
Dit wist ik niet…

3 likes

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst! :hugs::pray:

1 like

Eigenlijk stonden er 3 kamelen op de case back, maar 1 of ander figuur uit Nederland moest zonodig een kameel hebben voor een bandje :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ja dan had je hem even open moeten maken he, die plattegrond zat verstopt achter de case back :wink:

1 like

Leuke Venezianico Ferry :+1:t2: Gefeliciteerd!

1 like

Mooi! Geniet ervan

1 like