NA Ventus Mori SW-2 LE

Kickstarters. In de regel ben ik er niet perse kapot. Renders die niet lijken op het eindproduct, hommages die wel erg weinig eigen smoel hebben, of gewoon matige kwaliteit. De Ventus Mori Brass was voor mij daarentegen een positieve uitzondering, vanaf het moment dat ik de eerste echte foto’s op het internet zag was ik verliefd. Alle foto’s waren echter altijd met een zwarte of blauwe wijzerplaat. Wat ik persoonlijk niet de meest fijne combinatie vond met de messing kast.

Vorige week kwam ik echter per ongeluk een limited edition tegen die uitsluitend wordt gevoerd door SeriousWatches. Dit keer met een groene wijzerplaat! Precies wat ik zocht. De knoop was dan ook snel doorgehakt.

Het kopen bij SeriousWatches was overigens een erg goede ervaring, uitstekende verpakking met leuke kleine extraatjes zoals een handgeschreven kaartje, poetsdoekjes, een stroopwafel(!). Dat is leuk uitpakken!

Het horloge komt in een wat goedkoop aanvoelend houten kistje, wat wel netjes is afgewerkt.

Daarin zit weer een mooie horloge rol. Ook netjes afgewerkt.

Tot mijn verbazing kwam het horloge met niet minder dan vijf(!) verschillende bandjes. De vier zoals hieronder te zien, als ook de band die daadwerkelijk op het horloge zit bij levering.

Het horloge zelf ziet er in mijn ogen prachtig uit en voelt degelijk. Een stuk netter afgewerkt dan je normaal zou verwachten in deze prijscategorie. De nette strakke sandwich dial komt rustig over en geeft mooi diepte. Datum venster in matchende kleur vind ik ook een grote plus.

32 likes

Wauw wat een top horloge! mooi dat brons met groen. En al die extra bandjes is leuk! Ik ga toch maar eens even op de site van Seriouswatches rondkijken hiernaar :roll_eyes:

1 like

Ik wens je veel plezier van je aanwinst.

1 like

Mooi horloge en dito kleurencombinatie!
Ik ben na 2 (niet horloge gerelateerde) flaters compleet afgekickt op kickstarter projecten, maar ik kan me voorstellen dat je erg blij wordt van zo’n complete set!

Veel plezier ervan!:+1:

1 like

Mooi. Ik kan Seriouswatches ook aanraden. De Brass Boldr modellen zijn ook erg gaaf en betaalbaar.

1 like

Ik ben ook nier echt fan van Kickstarter. Bestel er dan ook eigenlijk nooit iets (af en toe een kunstzinnig project, maar dan zonder dat ik verwacht er een product voor terug te krijgen).
De Ventus dus ook niet via Kickstarter besteld, maar toen ik de eerste geleverd werden en je echte gebruikservaringen kreeg te zien raakte ik wel enthousiast.

1 like

Veel plezier met je NA

1 like

Mijn beste,

“Anders dan anders”!!
Wat een fraai horloge. :+1:
Ik wens je er dan ook een levenslustige tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Wauw, die is inderdaad mooi! Die banden erbij, ook om te smullen.

Zelf bezit ik al enige tijd de zwart-zwartvariant maar die doet me inderdaad toch niet zoveel. Al vaak op het blauwe gedeelte geüpt maar niemand wil 'm :sweat_smile:

1 like

Tja, geen horloge met merkwaarde. Dus dan moet je inderdaad maar niet iemand vinden die het echt een gaaf model vindt…

Lekker clean. Top :ok_hand:

1 like

Toch een aantal keer naar die Ventus horloges aan het kijken geweest bij seriouswatches. Toch altijd wat huiverig geweest, maar tof te lezen dat ik dat niet hoef te zijn.
Veel draagplezier! :ok_hand:t3:

1 like

Brass is messing. Maar verkleurt ook en idd mooie combi. Al vind ik het groen misschien iets te fel. Zou eerder aan een wat mattere donkergroen denken, omdat de kast ook donkerder kleurt na verloopt van tijd.

1 like