NA: Verfrissende vintage look en Peanuts-charme

"En toen was daar… een zomerse impulsaankoop :sweat_smile:**"**

Het is me weer gelukt. Ik was ‘even’ aan het scrollen door de social media. En toen zag ik 'm: een horloge dat ik eigenlijk helemaal niet nodig had, maar waarvan ik direct voelde: deze moet ik hebben. Met mijn favoriete Beagle. Had deze eerder gezien bij Timex maar die was toen vrij snel uitverkocht.

De timex Q Chronograph Peanuts (naam van de strip uit 1950…)

De prijs was supervriendelijk (gratis verzenden en een welkomstkorting er bovenop), het design anders dan wat er al in de horlogebox ligt, en stiekem vind ik het heerlijk om zo’n betaalbare aanwinst te hebben waar je niet té zuinig op hoeft te zijn. Snel mijn gegevens ingevuld en voordat ik het wist, zat ik alweer in de track & trace-modus.

Geen zeldzaam meesterwerk, maar wél een horloge waar ik spontaan vrolijk van word. Soms is het juist leuk om even niet te wikken en wegen.

Natuurlijk had ik liever de Omega Snoopy willen hebben. De Snoopy op deze Timex Q heeft geen enkel verband met de Silver Snoopy Award van NASA die destijds aan Omega is uitgereikt. Deze Snoopy staat er gewoon op voor de lol, en omdat Timex daar een licentie voor heeft.

Prijs/Kwaliteit is helemaal in orde. Vergelijkend, een Snoopy MoonSwatch is meer dan dubbel zo duur maar dan wel echt Bioceramic. Deze Timex gewoon een fijn Japans quartz chrono-uurwerk, degelijke metalen case en komt met een leren band. Leuke details zoals de gravering van ‘ The Peanuts Gang’ op de onderkant. En speelse vervorming door bolle mineraalglas.

En de verpakking ook helemaal in Peanuts-stijl.

Heb meteen bedacht dat mijn zomer horloge een soepele oranje band mocht hebben. Deze 22mm oranje siliconen waffle-strap met de hand wel een klein beetje aan moeten passen zodat hij past op de Timex Q. Dat is wel een nadeel dat ik kan bedenken van dit model horloge, de lug-breedte is 18mm echter de aansluiting op de buitenzijde van de case is 22mm. Speciale banden dus.

Ook geen saffierglas of flinke waterbestendigheid, maar dat nemen we voor lief bij deze prijs. Die was ook peanuts.

62 likes

Helemaal leuk zomers horloge! :ok_hand: Geniet ervan.

1 like

Nice :ok_hand: geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst

1 like

Zeker verfrissend! Leuke band ook erbij. Fijne zomer gewenst!

1 like

Gefeliciteerd met deze vrolijke aanwinst :ok_hand:

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Timex is :ok_hand:. Prijs/kwaliteit is super. En deze Snoopy is leuk. Gefeliciteerd met je zomerse NA

1 like

Gefeliciteerd! Leuk horloge.

1 like

Lekker vrolijk!

1 like

Wat een leuk horloge. Erg geinig.

1 like

Toffe nieuwe aanwinst :+1:.
Helemaal goed.
Geniet er van en veel draagplezier gewenst.

1 like

Een zomerknaller, veel draagplezier :+1:

1 like

Gaaf horloge! Beagles zijn cool!

2 likes

Hartstikke grappig ding man.
En je kunt deze ook nog eens gerust af en toe bottom up dragen.
Heel veel plezier ervan.

1 like

En bij een horloge van deze prijsklasse is het ook echt leuk .

Bij een Omega van 15.000€ is het een beetje gênant.
En bij een Jacob&co ( godfather Hollywood meuk ) is het regelrecht triest .

1 like

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Lekker boeiend, hij is mooi!

:joy: Wees blij dat je deze gekocht hebt. De MoonSwatch is echt 3x niks voor teveel geld. (ja ik heb er ook één gehad)

Kortom, ik vind 'm erg leuk voor de zomer!

2 likes

Dat is toch heerlijk :+1:
Gefeliciteerd!

1 like

Snoopy is altijd goed! Veel plezier met je NA

1 like