NA - verhaaltje

Ik heb net een fijn pakketje van DHL Express mogen openen met daarin mijn nieuwste aanwinst. Geheel NOS zoals aangegeven door de verkoper op Chrono24.

Een paar jaar geleden heb ik een lijstje gemaakt met mijn horlogewensen, reëel en wellicht iets minder reëel. Dit horloge kwam in gedachten al voor op het lijstje voordat ik het daadwerkelijk opgesteld had. Ooit, ergens mid-naughties, heb ik een keer hiermee mogen spelen bij Bucherer in Interlaken, de lust was gewekt…

De plek op mijn lijstje is als volgt verklaarbaar. Ik wilde nog een chronograaf met zwarte plaat. Ik wil een zo breed mogelijke collectie qua merken, die mij natuurlijk wel moeten aanspreken. Ik ben een manufactuur snob, als het enigszins kan zal ik daarvoor kiezen, waardoor ik ook maar weinig overlap heb in de modellen.

De chronocollectie bestaat nu uit een Blancpain Léman Flyback, een Ebel 1911 cal. 134 in 18k, een Marvin Sébastien Loeb en een Maen Skymaster. De shortlist voor een chrono met zwarte plaat bestond uit: IWC Fliegerchrono 3706, Zenith Class 4 of Class Sport, Breguet Type XX Transatlantique, JLC Master Chronograph en onderstaand…

De GP Retour en Vol ref. 4958. Daarmee is het ook mijn tweede chrono met flybackfunctie.

Het bijzondere aan dit uurwerk is dat het enerzijds een modulechrono is, maar dat die module van GP zelf is en de enige is die ook een schakelrad heeft. Alhoewel dit door deze opbouw niet zichtbaar is…

Twee Flybacks naast elkaar…

107 likes

Mooi verhaal en Dito horloges :grin:

Mooi Maarten, veel plezier ermee en van. :+1:

Groeten
Rutger

Bijzondere aanwinst; proficiat :+1:

Gefeliciteerd met je GP, behoort echt tot de top in horlogewereld :+1:. Aan je smaak voor horloges valt niet te twijfelen, wens je ook met deze topper veel draagplezier :ok_hand: :+1:.
Misschien de volgende een Richard Mille? Ook niet verkeerd zou ik zeggen :wink:, vraag maar aan Rico Verhoeven :smile:.

1 like

Nette aanwinst, geniet ervan!

Goeie keus, prachtig.

Prachtige NA

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, mooi horloge!!:watch:

Mooi aanvulling op je verzameling! Fijne keuze met een gezonde basis. Veel plezier van je NOS GP!

Smiley of geen smiley, er zijn voor minder mensen geblokkeerd! :thinking:

1 like

Prachtig !

Heb ik nu wat dramatisch gezegd, zo ja, sorry. Ik ben altijd positief op het HF, dus mijn intentie was zeker niet om je te kwetsen :innocent:

1 like

Prachtige aanschaf en ook je collectie is van de haute categorie! Werkelijk om de vingers bij af te likken.
Plezier ermee!

Ik vat het ook positief op. Over smaak valt niet te twisten zeggen ze, en dat is ook helemaal niet nodig. Ik wéét dat mijn smaak superieur is

2 likes

Wat een heerlijke NOS GP Flyback. Congrats!

:joy::+1:

Mooie aanwinst :ok_hand: Geniet er van :smiley:

En nu verworven…Proficiat!

Prachtig tophorloge! :ok_hand:

Heel gaaf. Geniet er van!