Afgelopen weekend heb ik mijn 22e verjaardag gevierd, heb het goed naar mijn zin gehad! Dit was een van de cadeautjes die ik heb gekregen, een Seiko 7N39-0AL0.
Ik had dit horloge iets van een maand geleden al gespot bij een bezoekje aan een kringloopwinkel, de bijzondere vorm en band spraken me wel aan. Het bleek ook nog eens bijna te passen. Mijn vader heeft het vervolgens voor me gekocht en werd ik verplicht het even te “vergeten” totdat mijn verjaardag zou komen.
Vanmiddag heb ik er een nieuwe batterij ingestopt en het bandje op maat gemaakt en het zit nu als gegoten. Er zit een mooi gewicht aan en hij is zo leuk en eenvoudig met die smalle wijzers achter het saffierglas😁 er zat wel een behoorlijke hoeveelheid tuinaarde(?) in het bandje, dus ik kon wel even gaan prutsen met een nagel, nou moet ie nog een schrobbeurtje krijgen met een nagelborsteltje onder de kraan.
Er is ook een Pressage kwartschronograaf uitgebracht met een soortgelijke vorm, maar dan zonder een geïntegreerde band, die is naar mijn mening ook wel mooi. (Dat plaatje is ook van internet geleend)
Zo, dat was weer een hoop tekst, bedankt voor het lezen! Nu ga ik minstens een week lekker van dit horloge genieten.
De dag dat m’n vader het voor me gekocht had was ie wel even flink gaan schrobben onder de kraan zonder de band los te halen, hij doet dat altijd zonder erbij na te denken… maar het gaat gelukkig ook altijd zonder problemen.
Zelf draag ik nooit mijn horloges bij het zwemmen, regen en eventueel kleine spetters van de tuinslang is het meeste water dat ze zullen zien. Ik heb al eens een goedkope G-Shock-clone verzopen in een zwembad toen ik 12 was, geen financiële ramp, maar ik had wel mooie herinneringen met dat ding gemaakt, zonde. Daarna heb ik altijd echt heel voorzichtig omgesprongen met horloges en water😅