Zojuist bij Candide mijn nieuwe aanwinst opgehaald.
Ik was op zoek naar een I.N.O.X. voor een leuke prijs en Ide wilde die van hem wel verkopen, en zie hieronder het resultaat :
Met zijn, voor mij onbegrijpelijke en wanstaltig lelijke, bumper :
Verreweg het meest populaire model bij de liefhebbers volgens mij momenteel
Juwelier Punte in Arnhem vertelde mij onlangs dat Victorinox keihard bezig is een plek te proberen te veroveren naast Hamilton, Tissot en Certina, maar dat ze niet echt een merk identiteit hebben.
Met de I.N.O.X. ligt dat natuurlijk totaal anders, die heeft met zijn onverwoestbaarheid in imago, uitstraling en specificaties een bijzondere positie en selling point. De kast is echt iets wat je in het echt moet zien en voelen, een brok staal met mooie robuuste en toch elegante lijnen.
Overigens moet ik bekennen dat de Alliance Mechanical met lichte wijzerplaat mij ook wel kan bekoren:
Erg mooie klok.Ik heb ook het geluk gehad er ook een (via HF) te kunnen bemachtigen! Ik draag hem voornamelijk op de bijgeleverde NATO die echt als gegoten zit!
Weet iemand trouwens wat voor aparte NATO het precies is? Aangezien deze een normale sluiting heeft en niet de typische sluiting (met het terugvouwen aan de bovenkant).
Dat zou ik ook wel willen weten, ik vind nato’s door het flapje vaak niet mooi. Maar met een " normale " sluiting juist wel! Tudor levert bij de black bay ook zo een soort Nato