NA: Vintage Aquastar Regata Yachttimer

NA: Vintage Aquastar Regata Yachttimer

Op het HF zie ik regelmatig diverse mooie Aquastars voorbij komen, wel voornamelijk Deepstars en hoewel ik de chrono qua lay-out mooi vind was het voor mij net niet. Na wat verder in het merk gedoken te zijn blijken ze al jaren mooie horloges te maken. Wat is de hobby toch leuk, dus heerlijk met een kop koffie op bank het internet afstruinen en kijken, kijken en nog eens kijken.

Zo kwam ik deze tegen en met een complicatie die je echt nooit nodig hebt, dus perfect! Omdat ik mijn horloges regelmatig wissel is het ontbreken van een datum heerlijk, even opwinden en klaar is Kees. Daarbij is deze Aquastar in bijna NOS conditie (wel na een polijstbeurtje). Ook kom ik uit een zeilersfamilie en heb een handjevol zeilwedstrijden gevaren en brengt het wat nostalgie terug. Al met al een leuk ding met leuke history, dus grote blij hier!

Merk en model: Aquastar Regata Yachttimer
Diameter: 39mm
Leeftijd: eind jaren 70 begin 80
Soort uurwerk automatisch Lemania 1345 met flyback chronograph

Bedankt voor het lezen!

Bron en meer informatie: Aquastar 1975 - 1982 - Regatta Yachttimers (regatta-yachttimers.com)

78 likes

Super mooie aanwinst!

1 like

Dank je wel!

Goede aanwinst. Gefeliciteerd.

1 like

Gaaf ding! Mooi vondst, en gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd met je leuke horloge. Bijzondere secondewijzer ook :+1:

1 like

Cool ding zeg! Geniet ervan in goede gezondheid!

Ik blijf een zwak houden voor Regatta / Yachting Timers.

Ex 1 Ducado

Ex 2 Memosail

Zo blij met deze Breitling Chronomat Yachting!
afbeelding

6 likes

Interessant en leuk!!

1 like

Ja deze zijn ook er mooi! Heerlijk vrolijk al die kleuren. Dank je wel :pray:t3:

1 like

Dank je wel en zeker een leuke complicatie.

1 like

Dank je Petra!

Wat een ontzettend mooie Yachttimer :+1:
En in een onberispelijke staat, zo kom je ze zelden tegen. Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Gaaf zeg! Gefeliciteerd ermee!

1 like

Prachtig!

1 like

Zo cool @Lunette. Heerlijk. Wat ik me afvraag: is de oranje wijzer gewoon een running seconds, of is dat de chronograaf seconden wijzer?

1 like

supermooi!!!

1 like

Gaaf, dit model blijft mooi om te zien, veel plezier met deze aanwinst :+1:

1 like

Hey Colnago, dank je wel en de seconde wijzer blijft doorlopen en schiet terug (flyback) als je hem start/reset.

2 likes

Ja dit vind ik ook dank je wel :+1:t3:

1 like

Mijn beste,

Aparte verschijning!!
Leuk hoor!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like