NA: vintage Certina, soort van...

Vandaag had ik maar wat graag foto’s gepost van mijn langverwachte en nog langer gezochte nieuwe aanwinst via Ebay namelijk deze:

Een puntgave Certina uit de jaren 50

Bij het uitpakken van de gehavende doos kreeg ik echter deze te zien:

Ergens is iets goed mis gegaan, maar wat ?

Ik ben inmiddels in gesprek met de verkoper en heb hulp aan Ebay gevraagd.
Tevens probeer ik erachter te komen waar het door mij ontvangen horloge recent is aangeboden of verkocht.

Iemand nog goede raad?

12 likes

Jemig. Ik heb ook nogal pech op eBay de laatste tijd, niet met horloges, maar vooral qua leveringsperikelen.

Dit hier voelt echter als het bestellen van een laptop, en een baksteen bezorgd krijgen. Als je niet snel goed gecompenseerd wordt, eBay inschakelen en desnoods negatieve feedback als optie geven.

Het eerste horloge voelt al een beetje als een re-dial trouwens, maar kan dat niet hard maken.

1 like

Hoelang is deze verkoper al op eBay en wat is zijn feedback score?

1 like

2011 en 100%

Waarschijnlijk, heeft hij de zendingen verwisseld dan, met dit gegeven.

Al wat terug gehoord van de verkoper?

2 likes

En daarbij, je staat 99.9% in je recht als Koper dus je geld krijg je zoiezo terug van ebay als de verkoper niet thuis geeft

1 like

De verkoper ontkent deze mogelijkheid.
We zijn in gesprek.

Nog even ter aanvulling, als hij niet na 48 reageert, dan in je ebay account je geld claimen, als de verkoper niet reageert dan krijg je automatisch je geld terug, werkt een beetje als Paypal

1 like

Dan meteen doen wat ik hierboven schreef want als hij dat nu al beweert dan gaat hij het over weken uitsmeren en een ja Nee spelletje met je spelen.

Ik weet hoe dit gaat want ik koop genoeg in daar op eBay

2 likes

Retour melden bij Ebay en terugsturen

https://www.ebay.com/help/buying/returns-refunds/returning-item?id=4041

1 like

Dat zou ik niet zomaar doen. Dan kan de verkoper zeggen dat je de verkeerde hebt teruggestuurd….

Ik weet niet of je een verzoek hebt ingediend? Want dan kun je op een gegeven moment ebay vragen in te grijpen (als je er niet uitkomt).

2 likes

En uiteraard eerst laten escaleren bij Ebay

1 like