NA Vintage Chrono, welk uurwerk?

Net binnen deze Vintage Chrono, ik vermoed jaren 50, chrono werkt goed en houdt goed te tijd maar welk uurwerk zit erin?


Ik vermoed een Landeron 48 uurwerk.

1 like

Dat vermoeden heb ik ook. Erg sterk zelfs :wink:

1 like

knikt bevestigend

1 like

Lijkt mij ook; soms staat het nummer onder de balans, dat zou je nog even kunnen controleren.
Hij is alleen denk ik iets ouder dan de jaren 50, hij heeft namelijk nog geen shockprotectie. :sunglasses:

1 like

O daar had ik overheen gelezen. Inderdaad, jaren 40 is deze. De “coffin style” pushers zijn ook iets uit de jaren 40.

2 likes

Forties zelfs, leuk! Maar @Vintage1982 coffin style pushers zie je toch ook nog echtwel in de fifties? Mmm binnenkort mijn forties Olympic terug, is mooier dan deze. Misschien deze dan maar in de verkoop.

Het ‘probleem’ met die Chronograph Suisse derivaten is dat ze de stijl van de 40s kopieerden tot diep in de 60s.

1 like

Het is meer het totaal van de stijl, design, het uurwerk en de pushers bij elkaar. In mijn ervaring en beleving zie je deze pushers meer in de 40’s, maar het is geen exacte wetenschap.
Het uurwerk ziet er trouwens nog heel mooi en correct uit voor die leeftijd. Vaak zijn ze toch behoorlijk verweerd en aangetast, veertjes verbogen ( vooral de minutentel-vinger) maar bij deze niet. Afgezien van de slijtage van de lugs is het nog in een mooie staat.

1 like