NA: Vintage Diver

Sinds het begin van mijn liefhebberij voor horloges, zijn vintage duikers toch wel favoriet.
Meestal draag ik echter relatief kleine (vintage maatjes) 33/34/35 mm horloges.

De enige duiker die ik heb is een SKX009, alleen draagt die voor mij wat groot en miste ik toch wel echt dat vintage gevoel.
Nu kwam ik een paar jaar geleden @Aqualand tegen op vakantie in Fuerteventura.
Waar ik vooral bezig was op dat moment met Tudor, Omega en Rolex raakten wij aan de praat over horloges en vooral over het horloge wat hij droeg een Citizen 150m.

Terug naar dit jaar, ik was weer opzoek naar een duiker. Na verschillende aankopen bleef ik nog een vintage diver te missen in mijn bescheiden collectie. Nu ik een topic op het forum aan het lezen een toen zag ik dat een forumlid opzoek was naar een Diver en er werd een Citizen 150m als optie genoemd als optie. Toen dacht ik laat ik eens wat onderzoek gaan doen hier op het forum en online wat uitzoekwerk gedaan en ik dacht gelijk laat ik aqualand een berichtje sturen, wellicht heeft hij nog tips. Een aantal uitgebreide mails later. De gelukkige eigenaar geworden van:

Die ik ook in mijn voorstel topic had laten zien.

Nu terug naar afgelopen weekend, ik was weer op marktplaats aan het zoeken naar leuke horloges. Toen ik ineens een advertentie zag van wat leek op een Citizen 150M. Hij was scherp geprijsd maar uit de info kon ik niet veel halen. Aqualand een PB gestuurd met de vraag of het een orginele was en of het er goed uit zag.
Nu zijn de afgelopen jaren de 150m behoorlijk in prijs gestegen en deze zoals gezegd zeer scherp geprijsd.
Ik deed een bod en kom hem de volgende dag ophalen.

Gelukkig had ik een midweekje vrij, zodat het tochtje vanuit de Koekstad naar Genderen gelijk plaats kon vinden want er waren meer kapers op de kust. De verkoper wilde niet wachten, wie het eerst komt wie het eerst maalt was het idee.

Daar aangekomen gaf mevrouw aan dat dit het horloge van haar man was. Zij gaf aan dat het horloge al heel lang niet meer gebruikt was omdat haar man zijn hobby duiken al jaren niet meer had gedaan en ook niet meer ging oppakken i.v.m. zijn leeftijd.
Wat het voor mij extra tof maakte is dat de patina die het horloge had kwam niet van deskdiven maar van echt gebruik, haar man was/is gecertificeerd PADI instructeur. Wat een leuke extra is aan dit horloge.
Gelijk om de pols geslingerd en met een grote glimlach weer naar huis.

Wat leuk is zijn de subtiele verschillen tussen mijn eerste 150m 68-5372 uit april 1971 en deze latere uitvoering 52-0110 uit maart 1977.(Bij aankomst in het vakantiehuisje naast elkaar gezet)

En gelijk even op een nieuwe frisse band gezet.

Ook voor had ik al wat Bandjes besteld voor de zomermaanden dus kan ik mooi afwisselen met de originele jubilee.

Binnenkort een servicebeurt maar nu vooral even genieten.

Bedankt voor het het lezen

Groet Joe

26 likes

Leuk model idd! Gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

leuke coole vintage Citizen! Zie veel gelijkenis met de 62MAS (en dat bedoel ik positief :wink: )

1 like

Mooi verhaal Joe! Welkom aan boord bij het team van vintage Citizen duiker liefhebbers! :hugs:

1 like

Prachtige aanwinst !
Gefeliciteerd

2 likes

Gefeliciteerd !
Mooi horloge wel gebruikt maar ja.

1 like

Duikhorloges uit de jaren 70…:expressionless:

1 like

Top Joe, houd zelf ook erg van die oude duikers, heb 2 certina’s. Lekkere draagbare horloges :fu::fu:

2 likes