we zullen het zien. Eerst maar eens een leuk 19mm bandje zien te scoren
Gewoon 20mm kopen en even met een hamertje op de zijkant van het bandje tikken en tussen proppen. Leer geeft die ene millimeter makkelijk mee.
ja, zoiets had ik al in gedachten. Ook eerst maar even arrival afwachten of ie inderdaad 19mm is. Dat is snel āverkeerdā gemetenā¦
dank voor het meedenken!
foutje bedankt
Ik vind hem er goed uitzien, redial of niet, en uiteindelijk gaat het erom dat jij er tevreden mee moet zijn.
Ok, klok is binnen en ik vind hem echt prachtig. Ziet goed uit en alle functies lopen prima en terugzetten op 0 ook (mocht ook wel, hij zou een service gehad moeten hebben).
Nu twee uitdagingen:
- Leren omgaan met mijn eerste vintage, en eerste Manual. Hoe wind ik hem niet TE hard op?
- Er zitten nieuwe pushers op, en de oude zitten erbij. De oude zijn kleiner, maar er zou een veertje in een van de twee kapot zijn. Ik denk wel dat die originele kleinere pushers mooier zijn. Hoe/waar/bij wie zou ik daar naar kunnen laten kijken?
gewoon opwinden, je voelt vanzelf wanneer je niet verder door kunt draaien. Een handopgewonden uurwerk kan je eigenlijk niet kapot draaien met je handen, als de veer als eens breekt is dat gewoon metaalmoeheid, want het zou enorm veel kracht kosten om een veer echt kapot te draaien met je blote handen.
Handig om even te vermelden waar je woont voor horlogemakers advies
Mooi uurwerk, ga je er een bruine vintage band opzetten?
Rotterdam. Zou Dirk Oskam een goeie zijn ?
qua band moet ik nog even kijken. Had een NATO in precies de goeie kleuren klaarliggen, maar volgens verkoper was het een 19mm band, en blijkt nu een 18mm. En daar past een 20mm (met 20mm pushpins) niet in
dus even opnieuw kijken.
Ik heb nog een 19mm maar dat is een dun klassiek bandje, hierop zou een wat dikkere vintagelook band wel mooi staan
Deze had ik klaar liggen maar past dus helaas niet (wie kan ik hiermee blij maken? Gloednieuw, 20mm voor gouden horloge)
Ik zou er gewoon een leren band opzetten.
Een nato op een goudkleurige chronograaf van 36mm? is over het algemeen niet echt een geweldige combinatie.
Dank voor de tip. Maar goed, een nato in de goeie kleurencombinatie is het proberen waard, zeker omdat dat proberen maar een paar euro kost. Een leren bandje van 18 breed lijkt me gewoon een beetje ielig. Maar misschien in tweede instantie maar eens naar kijken
Het is uiteraard waar je van houdt. Ik vind de nato look vooral tot zijn recht komen bij de wat grotere stalen tool watches.
Gefeliciteerd met de aanwinst, veel plezier ermee!
Roerend mee eens. Staat totaal niet.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, veel draagplezier toegewenst met de Eberjax.
Mooi horloge maar een nato band is vloeken in de kerk!