NA vintage Eberjax met Valjoux 7733 (voorheen: Koopadvies gevraagd)

Wat vinden jullie van deze plaat… is die te mooi om origineel te zijn ? Is ie bijgewerkt ?

zitten nieuwe pushers in, maar originele pushers (waarvan een met defecte veer) worden bijgeleverd. Klokje is geserviced en van nieuwe veer voorzien.

Valjoux 7733. Ik vind hem wel leuk, en sta op het punt om te kopen. Wat zeggen jullie ?

1 like

Ben geen technische subject matter expert, en gouden kleur is ook niiet zo voor mij, maar de wijzerplaat vind ik wel funky. Wel apart om de uurblokjes binnen de ring te hebben staan. Ben benieuwd naar wat de experts binnen HF er van vinden?

Ik zou mijzelf ook geen expert noemen, maar ik zie weinig reden om aan te nemen dat er aan deze plaat gewerkt is; en anders is het netjes gedaan.
Succes met beslissen! :smile:

2 likes

Plaat is origineel hoor, heb deze al eerder gezien.

Er zit variatie in de lume dots en er is iets met de subdials gebeurd. Bij de linker lopen de witte markeringen soms over in het rood. Bij de rechter is er iets mis gegaan bij de 20. Daarnaast spot ik een nieuwe? lume dot op de rechter subdialwijzer. Ook lijkt de inkt van “chonographe incabloc” en “acre 17 rubis antimagnetic” lichter van kleur dan het logo en de cijfers van de tachymeter. Al met al denk ik dat het een redial is.

Nou, dat is nog eens gedetailleerd… :slight_smile:

Ik zou kunnen afhaken. Tegelijk… zou ‘zoveel werk’ (ook al zou het niet topwerk zijn) gedaan worden bij horloges die niet echt zo’n grote waarde hebben?
Zie je redials niet eerder bij ‘duurdere’ horloges waarbij dit de moeite waard is ?

Als je het een mooi horloge vindt, zou ik mijn woorden in de wind slaan. Momenteel probeer ik een referentiemodel voor je op te zoeken, maar het is lastig. Misschien ben ik te precies, andere forumleden zijn blijkbaar van mening dat het horloge klopt. Ik zoek nog even voor je verder, misschien dat ik van gedachte verander.

Ik zou kijken of je de verkoper een lager bod kunt doen.

Oké, ik heb kort onderzoek gedaan en vind er twee dingen van.

1. de prijs is aan de hoge kant. Ik zie andere modellen via eBay voor lagere prijzen weggaan.

2. ik zet mijn geld in op een redail. Ik blijf bij mijn eerder opmerkingen en verwijs even naar deze dial. http://www.sometimeago.com/wp-content/uploads/2016/03/image-84.jpeg

Als je goed kijkt is de printtechniek daar veel preciezer geweest. Let ook even op de font van de 1 bij 17 rubis. De jouwe heeft een afwijkend font. Natuurlijk moet ik hierbij de opmerking plaatsen dat ik niet weet of de foto waarnaar ik link zelf geen redial is. Toch zou ik het horloge vanwege de genoemde redenen laten liggen. Voor die prijs zijn er vast deals te vinden die meer zeker zijn.

1 like

je hebt een PB…

Ik denk toch dat het gewoon niet heel al te dure horloges zijn geweest waarbij de printtechniek niet altijd even nauwkeurig was. Kijk bijvoorbeeld maar naar de subdials van het horloge waar je zelf naar verwijst, de indices daarvan staan ook helemaal niet goed gecentreerd in de zwarte achtergronden.

Zoals @Rolf_K als zegt; volgens mij is het veel te duur om een redail te maken van zo’n afwijkende dial, je moet dan helemaal stempels laten maken die je vervolgens nergens meer voor kunt gebruiken.

1 like

Weet vrijwel zeker dat dit geen redial is, waarom zou je een dure redial gaan laten maken en er dan Eberjax op zetten? Nee het is volgens mij een originele chrono van redelijke kwaliteit.

1 like

nou, heb de knoop doorgehakt (tegen betere prijs natuurlijk :-)). Zal binnenkort op de mat liggen.
Nu op zoek naar 19mm bandje… :frowning:

Dank allemaal !! Foto’s zullen volgen

Ik moet zeggen dat het inderdaad niet het prijssegment is voor een redial. Toch wilde ik de aanstaand koper erop wijzen, omdat ik het zonde had gevonden als dit een dealbreaker was geweest.

Veel plezier ermee!

2 likes

Het waren de 70s en budget merken. Er zijn wel raardere dingen opgedoken dan.
Gewoon origineel hoor.

1 like

Eberhard of Rolax was dan eerder van toepassing geweest denk ik :slight_smile:

Zelfs als het een redial was heeft dit bij deze merken ook niet zoveel invloed op de prijs neem ik aan.
Gewoon kopen als je hem leuk vind. Alleen niet de hoofdprijs betalen (200-250 euro lijkt me zat)

Heb er een klein beetje meer voor betaald. Laat dat dan maar voor de verse service zijn :slight_smile:

Kwam hem hier ook tegen

http://forums.watchuseek.com/f11/vintage-chrono-supposedly-serviced-legit-3450714.html

ja, ik ook… tja, wijzerplaat, bonnetje van de service. Je kunt je inderdaad wel overal druk over maken. Het is geen major investment…

Nee klopt, uurwerk ziet er inderdaad ook clean uit. Als je er maar gelukkig mee bent :slight_smile: