Met enige trots toch even de nieuwe aanwinst voorstellen.
Om bij sommigen de woorden uit de mond te nemen, het is wéér een Seiko… , maar toch wel een bijzondere, deze vintage King Seiko Superior Chronometer 5626 7030.
Zijn geboortedatum, ergens in augustus 1969, valt niet op. Kast, glas en originele band zijn in zeer goede staat. Het werkje loopt mooi, met een kleine deviatie die ik nog wel een keer nauwkeurig zal meten…
Daar ik leder wat comfortabeler om dragen vind, een donkerbuine alligator omgord, welke volgens mij mooi past bij de zwarte indices op de prachtige dial.
Leuke extra zijn de vintage advertenties voor dit horloge dat net onder de GS werd gepositioneerd met een aankoopprijs van 32 000 yen (destijds ongeveer 250 EUR).
Zoals eerder gezegd: hier mag je best wel trots op zijn. De King Seiko’s die het predikaat ‘Chronometer’ mogen dragen, zijn best wel zeldzaam dankzij onze Zwitserse vrienden…
@Vapeti Gefeliciteerd met je aanwinst en gelukkig dat in de Seiko wereld niet die Rolex gekte is toegeslagen en is ook voor een "normal " bedrag te bereiken door een
Ik heb zelf ook een familie lid Seiko Hi Beat Cronometer 5626-7090 maar zonder aanduiding van KS
Toch maar een keer series op zoek naar een KS of GS
Dit is misschien interessant voor een chronologische overzicht https://www.watch-wiki.net/index.php?title=Seiko_5600