NA: vintage longines conquest uit erfenis

Beste vintage liefhebbers,

Gisteren heb ik uit een erfenis van mijn grootvader een longines conquest gekregen.
De beste man is bijna 3 jaar geleden overleden dus ik ben erg blij dat ik het toch nog heb gekregen.
Het bandje was compleet vergaan dus heb ik dat tijdelijk vervangen. Heb gisteravond gezocht maar niet kunnen vinden uit welk jaar en welk ref nr dit is. Achterop een lug staat 2844. Bedankt voor jullie info. Nu snel wat foto’s…

26 likes

Heel mooi horloge! Ik zou hem laten servicen en het glaasje polijsten, dan heb je weer een prachtig aandenken.

2 likes

Als je het horloge open laat maken en de serienummers opschrijft de kun je gratis bij Longines opvragen wanneer het horloge is gemaakt en via welke dealer is verkocht.

2 likes

Mooi strakke longines,gaaf hoor :+1:

PRACHTIG vind ik dat! Beurtje geven en nieuw glas. Is ze meer dan waard. Ze komen minder vaak voorbij met zwarte plaat.

De Conquest lijn stond vroeger garant voor hoge kwaliteit, en moest concurreren met de Omega Constellations. Topklokje dus.

4 likes

Waw :heart_eyes:
Zoals @septentrio reeds schreef

Kast zeker niet laten polijsten en lekker origineel laten

Je kan bij Longines adhv het serienummer navragen waar en wanneer deze werd geleverd.

Mijn beste,

Mooi hoor!!
Een gedenkwaardige aanwinst!!
Zorg er goed voor!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Prachtige klok, glaasje polijsten en je herkent de klok niet meer terug!
Over het polijsten is al veel geschreven op het forum en het is prima zelf te doen.

:thumbsup:Mooi klokje :heart_eyes:

Groeten Iwan :motorcycle:

Zeer mooi klokje! :+1: Serienummers zouden handig kunnen zijn, caliber nummer ook, maar zo uit het hoofd dateer ik het tweede helft jaren '50 (ik denk 1958 of 1959):relaxed:

1 like

Hoi Matthias, mijn ‘likes’ zijn op :grimacing:… dus ik geef je zo een like: :+1:

1 like

Qua datering denk ik dat je er recht op zit.
Klok heeft hoogstwaarschijlijk het schitterende cal.290 aan boord.
Prachtig stuk dit, maakt m’n zaterdag om ze te zien :ok_hand:

2 likes

Hoi Andy,

mijn ‘likes’ zijn op :grimacing:… dus ik geef je zo een like: :+1:

Inderdaad een prachtig klokje. Ik heb een moderne versie, ook leuk, maar qua uurwerk denkelijk niet vergelijkbaar met de oude Longines.

1 like

Prachtig horloge. Zoals alle tips hierboven: het glaasje polijsten en een servicebeurtje en dan dragen!

Mooie Longines! Geniet ervan en draag 'm met trots :+1:

Mooi!!!
Geweldig horloge om na een beurtje weer volop te gaan dragen! :sunglasses:

Heel fraai! [quote=“septentrio, post:5, topic:131696”]
De Conquest lijn stond vroeger garant voor hoge kwaliteit, en moest concurreren met de Omega Constellations. Topklokje dus.
[/quote]

Fluisterend: Longines werd ooit in één adem genoemt met JLC. Omega ooit met Certina :speak_no_evil:

2 likes

Bedankt voor alle leuke reacties! Ik zal het zeker met trots dragen naast mn moderne horloges. Dit is mn eerste contact met vintage en eigenlijk voelt het meteen goed. Ondanks de kleine diameter.
Waar zou ik dit horloge het best kunnen laten servicen? Een forumlid (wie doet er oude longines?) of een Longines servicepunt? Ook ivm beschikbaarheid van onderdelen. Ik heb hem nu een paar dagen gedragen en hij loopt echt keurig op tijd. Maar nieuw glaasje/glaspolijsten en een keer goed uitwendig schoonmaken en uurwerkservice wil ik wel laten uitvoeren. Groetjes Rico

Prachtige Longines, er zijn veel modellen uitgebracht van deze lijn en ik heb er dan ook al een aantal maar deze nog niet. Mocht je hem ooit weg doen of willen ruilen dan houd ik mij aanbevolen!