NA, vintage Michel Herbelin High Frequency

Nou ja, eigenlijk geen NA maar NG, ik heb deze gekregen! Vandaag draag ik dit horloge voor het eerst. Behoorlijk gekrast en gebutst. het is een automaat, opwinden gaat zwaar, tijd goedzetten ook. Volgens mij heeft dit horloge onderhoud nodig. Ik probeer eerst een paar dagen dragen uit voordat ik daartoe besluit.


Weet iemand een adres waar ok tercht kan met dit horloge??

10 likes

mooi , proficiat

1 like

Zwaar winden en tijd zetten zou wel eens een vervelend onderhoudklusje kunnen worden maar dat is afhankelijk van de gebruikte mechaniek in dit geval. Zou zeker als de geschiedenis onbekend is toch wel laten servicen.

1 like

Kijk eens hier: Zoek de dichtstbijzijnde horlogemaker met HF-recensie:

1 like

niet twijfelen, service mandatory.

1 like

Leuk horloge, ik zou er even een beurtje tegenaan gooien.

1 like

Dankjewel. Ik draag het horloge nu voor het eerst, ik vind het erg prettig dragen. Goed om te horen dat een service mogelijk het zwaar winden en draaien op kan lossen.

1 like

Dank voor de link!

1 like

Vooral dit! Niet meer dragen, laten servicen. Voor je het weet is er meer stuk dan je lief is. Zal waarschijnlijk zo’n vaart niet lopen, maar voorkomen etc.

Leuke aanwinst :+1:t2: Niet alledaags. Wel laten servicen

Gezien de reacties (waar ik bijzonder blij mee ben) wil ik de verdere verloop van mijn avonturen met dit horloge documenteren in een “project” topic, ik heb onder de Vintage sectie een nieuw topic aangemaakt, te vinden via: https://www.horlogeforum.nl/t/michel-herbelin-high-frequency-mijn-eerste-echte-vintage/409110